Vi ska flytta köket till ett rum med parkett. Vill därför behandla den med antingen hårdvax eller lack. Det är inga stora repor eller skador i parketten idag men vi har en del vita vattenfläckar och smutsiga partier (skyller på hunden).

Behöver vi slipa innan behandling eller går dessa fläckar och smuts att skura/polera bort tro?

Har fått ett ca pris på 25000 för slipning och hårdvax (Rubio monocoat) på 56 kvm golv, vilket jag tycket känns dyrt. Är det rimligt?
 
  • Parkettgolv med synliga vita fläckar och smutsiga partier.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Parkettgolv med vita vattenfläckar och smutsiga märken, behöver råd om behandling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
450:-/kvm låter mycket för mycket.
 
Låter lite mycket. Men ni måste slipa det om det ska bli snyggt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.