Vi ska flytta köket till ett rum med parkett. Vill därför behandla den med antingen hårdvax eller lack. Det är inga stora repor eller skador i parketten idag men vi har en del vita vattenfläckar och smutsiga partier (skyller på hunden).
Behöver vi slipa innan behandling eller går dessa fläckar och smuts att skura/polera bort tro?
Har fått ett ca pris på 25000 för slipning och hårdvax (Rubio monocoat) på 56 kvm golv, vilket jag tycket känns dyrt. Är det rimligt?