Ska måla ett par väggar och det ser ut ungefär som nedan. Jag är total nybörjare men antar att det är en tapet?
Kan jag bara spackla igen de bortrivna delarna och sedan måla hela rasket? Eller kommer det se galet ut?
Ytskiktet är snyggt i rummet i övrigt så vore väldigt surt om all tapet(?) Måste rivas ner och det blir tiodubbelt så mycket jobb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan jag bara spackla igen de bortrivna delarna och sedan måla hela rasket? Eller kommer det se galet ut?
Ytskiktet är snyggt i rummet i övrigt så vore väldigt surt om all tapet(?) Måste rivas ner och det blir tiodubbelt så mycket jobb.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Det ser ut som några lager tapet tycker jag. Är det struktur på tapeten (det ser lite randigt ut till vänster)?
Det är viktigt att få bort all lös tapet men sen kan man spackla och slipa för att få det jämnt innan man målar.
Det är viktigt att få bort all lös tapet men sen kan man spackla och slipa för att få det jämnt innan man målar.
Klicka här för att svara