Ska måla ett par väggar och det ser ut ungefär som nedan. Jag är total nybörjare men antar att det är en tapet?
Nedsupen tapetkant där nedre lagret och väggen syns, redo för spackling och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan jag bara spackla igen de bortrivna delarna och sedan måla hela rasket? Eller kommer det se galet ut?

Ytskiktet är snyggt i rummet i övrigt så vore väldigt surt om all tapet(?) Måste rivas ner och det blir tiodubbelt så mycket jobb.
 
BirgitS
Det ser ut som några lager tapet tycker jag. Är det struktur på tapeten (det ser lite randigt ut till vänster)?
Det är viktigt att få bort all lös tapet men sen kan man spackla och slipa för att få det jämnt innan man målar.
 
  • Gilla
MikaelJones
  • Laddar…
Om du väljer att inte slita bort all tapet så är det viktigt att du först primar hela väggarna innan du börjar spackla och måla. Annars är risken stor att tapeten lossnar och börjar bubbla sig.
 
Testa att rolla med vatten, kanske lite klister i också lossnar det så är det lätt att bara skrapa.
Alt köp en tapetborttagare som tar bort med ånga.
All slipning eller bortskrapningblir iaf lättare om det är blött.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.