Jag ska bygga om mitt gamla pannrum till en tvättstuga. Oljepannan och tanken är utriven pch ersatt med en bergvärmepump.

Måste man ha en golvbrunn eller kan jag bara ha rör ner i golvet som man har på tex toaletten?

Anledningen till att jag inte vill ha någon golvbrunn är att jag tycker att de är fula samt att jag vill slippa att ha något fall på golvet.

till tvättstuga sa du...då lär det väl finnas en tvättmaskin som behöver avlopp o även värmepumpen.............satsa på en golvbrunn.............det är ett j..la krabande när de ska repareras på tvättmaskin eller vp o de inte finns nån brunn

EN del försäkringsbolag kräver golvbrunn i tvättstuga... Som Folksam tex..

Behåll golvbrunnen - den kan spara dig mycket elände!

Hej!

Vi kommer att göra en golvbrunn i vår tvättstuga, men utan fall. Den placerar vi under tvättbänken, så då slipper man se den och får alla fördelar med att kunna dra ner avlopp till den från maskiner. Glöm inte torktumlaren, som också kan kondensera vatten.

När vi städar kan vi skrapa vattnet till brunnen och om det blir läckage på något så borde den ju ta hand om det mesta även utan fall. (Dessutom finns i samma källare ytterligare två avlopp som kommer att ha fall, ett i en dusch och ett i panrummet.)

/pinebar

Kommer att göra som tidigare inlägg, men tänkte ha två golvbrunnar; en till tvättbänk och en där värmepumpen står. Detta efter rekommendation av röris, verkar det vettigt eller ska jag stoppa nu innan allt är draget?

/me

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.