3 287 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Måste man ha cert för luftvatten.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...sQFnoECAkQAQ&usg=AOvVaw2Gyn7Ul-Ex15QnlTHtVjc1
Sid 50 55.
Ser ju inte ut att vara mer än knappt 4kW när det blir -10. Maxeffekten beror på utomhustemp och krav på framtemp (som beror på ditt värmesystem). Du måste ta reda på hur många kW effekt du behöver vid kanske minus 10 eller liknande för att få till en bra dimensionering. Det blir aldrig bra att gå på hur många kvadratmeter värmepumpen kan värma upp. Det är så stor skillnad på isolerklass i olika hus att det blir rätt missvisande.
Sid 50 55.
Ser ju inte ut att vara mer än knappt 4kW när det blir -10. Maxeffekten beror på utomhustemp och krav på framtemp (som beror på ditt värmesystem). Du måste ta reda på hur många kW effekt du behöver vid kanske minus 10 eller liknande för att få till en bra dimensionering. Det blir aldrig bra att gå på hur många kvadratmeter värmepumpen kan värma upp. Det är så stor skillnad på isolerklass i olika hus att det blir rätt missvisande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Atria är rätt unik då alla känsliga delar sitter inomhus, det är bara en fläkt och kylare (som i en bil) som sitter utomhus. Mellan innedelen och utedelen cirkulerar glykolvatten (precis som i en bil).B BSOD skrev:
Inomhus sitter kompressor och värmeväxlare.
varmvattenberedaren är inbyggd i inomhusdelen och är på 180 liter.
I elementslingan cirkulerar vanligt vatten, ingen glykolblandning.
Mer info finns i manualen
https://tcmadmin.thermia.se/docroot/dokumentbank/Thermia_Total_User_VUGFD207_se.pdf
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Om man nu kör monoblock.
Med en buffet tank. Hur räknar man ut hur stor den tanken ska va?
Och hur funkar det med elpatron om det skulle va riktigt kallt.
Går det efter montera i pumpen. Eller i buffert tanken?
Med en buffet tank. Hur räknar man ut hur stor den tanken ska va?
Och hur funkar det med elpatron om det skulle va riktigt kallt.
Går det efter montera i pumpen. Eller i buffert tanken?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
