Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt golv har spruckit i skarven och en typ 3 mm hög upphöjning fanns. Jag har med hjälp av borrmaskinens stålruffs slipat ner upphöjningen, för den kommer märkas när jag lägger det nya klickgolvet ovan på.
Men nu är det en liten glipa åt andra hållet som jag tror inte kommer att märkas. Ska jag låta det vara eller ska jag fylla glipan med spacklet på bilden!?
Bilden blev tyvärr suddig på spacklet, men ni som vet, ni vet! Det är dyrare spackel som inte torkar in och spricker. För större hålor.
Jag tror inte själva hålan i golvet kommer att märkas. jag anväder pappersduk + klickgolvet, men jag vill ändå ta intryck av vad forumet har att säga om saken!
Jag är andra ägaren på denna lägenheten och lägenheten är från 1965. Den raka linjen har jag gjort. Det andra fanns sen tidigare.
Nu är skadan redan skedd, men oddsen är rätt ”bra” att det där är en matta med asbest som bottenlager. Bär mask om du tänker slipa eller slita mer i den och kanske torka av alla ytor noga nu i efterhand för att minimera spridningen.
Ja, det tänkte jag också på så jag hade skydd... inte mask men vanlig sån covid-mask. Inte perfekt, men bättre än inget! Det fanns spår av damm, så... den gjorde nytta.
För övrigt tror jag inte asbest är farligt i denna enstaka måttliga dosen. I så fall hade den skadliga effekten av asbest upptäckts långt tidigare! Med all respekt!
Nu var det inte rikgit frågan....
Jag har fyllt i med lite spackel. Det borde vara lite fuktigt i glipan, men det har flera veckor på sig att torka så det borde inte vara värre än att det torkar! Jag har nytt skydd ovanpå golvet nu.
För övrigt tror jag inte asbest är farligt i denna enstaka måttliga dosen. I så fall hade den skadliga effekten av asbest upptäckts långt tidigare! Med all respekt!
Nu var det inte rikgit frågan....
Jag har fyllt i med lite spackel. Det borde vara lite fuktigt i glipan, men det har flera veckor på sig att torka så det borde inte vara värre än att det torkar! Jag har nytt skydd ovanpå golvet nu.
Klicka här för att svara