Har tagit ner ett vinyltapet som delade sig jättebra. Spacklade hål och därefter målat allt med tapetgrund.
Väggarna är släta och fina.

Måste jag bredspackla alla väggarna ändå?

Personen som ska hjälpa oss med tapeterna säger att man alltid måste bredspackla alla väggar innan det ska tapetseras. Jag vill gärna hålla nere kostaden då det inte alls ingick i vår budget att ta in hjälp (skada gör att någon annan måste slutföra jobbet) och bredspacklingen blir väldigt dyr.

Det ska tapetseras med en lite kraftigare easyup-tapet.
 
M Myran82 skrev:
Personen som ska hjälpa oss med tapeterna säger att man alltid måste bredspackla alla väggar innan det ska tapetseras.
Det behöver man inte göra. Men har personen sett väggarna och bedömer de för ojämna?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Kane skrev:
Det behöver man inte göra. Men har personen sett väggarna och bedömer de för ojämna?
Han säger att det inte spelar någon roll om de är jämna eller inte. Utan att man måste bredspacka oavsett. Vi har aldrig bredspacklat något rum tidigare innan tapetsering.
 
R
M Myran82 skrev:
Han säger att det inte spelar någon roll om de är jämna eller inte. Utan att man måste bredspacka oavsett. Vi har aldrig bredspacklat något rum tidigare innan tapetsering.
Man måste inget men jag antar att om man vill ha hjälp så får man rätta sig efter det…

Utan bredspackling så blir det aldrig bra ojämnheterna syns igenom..
 
M Myran82 skrev:
Han säger att det inte spelar någon roll om de är jämna eller inte. Utan att man måste bredspacka oavsett.
Verkar överdrivet. Jag har aldrig sett något bredspackla en jämn tapetserad vägg innan omtapetsering (bara om väggen skall målas).
 
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.