Hej,

jag har börjat riva ut mattor och tapet i badrummet som vi tänkt gör iordning.

Behöver jag även riva ut gipsskivorna eller kan jag sätta på den nya typen av skivor på gipset?

Jag skall även byta golvbrunn då den som sitter är från 1800-kallt, och måste då bila upp ett par skåror i golvet för att byte de rör som går till tvättmaskinen. Vilket bruk skall jag sedan använda för att fylla igen det jag bilat upp ?, skall har golvvärme och klinker på .

Du måste i princip riva bort gipset också. Jag tror inte det finns någon skivleverantör som tycker att det är grönt att man sätter våtrumsskivor på kartonggipsen, även om kartonggipsen är tillåten i någon månad till.

Du kan använda en snabb slipsats eller en snabbetong. Det finns många sorter.

Gipset ska bort. Du gör det på några timmar, tyvärr så tar det längre tid att köra till tippen.
Dessutom så vill du väl inte ha ett rum som blir för litet (gipset tar plats).

Ifall man har gått om plats o orkar inte ta bort de gamla skivorna, kan man regla upp 45x70 o sätta glasrocskivor o då blir den gamla gipsskivan en mellan vägg. Så gör man vid ytterväggar enligt glasroc monteringsbeskrivning. Borde funka för inner väggar med.

Verkar som kravet är att man ska ha 70mm mellanrum mellan glasrocen o den gamla icke våtrumsskivan. Så har jag iaf tolkat glasrocens monteringsanvisningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.