På konsumentens sida
· 3 622 inlägg
En tillbyggnad i form av en medeltida borg upprör grannar i Stockholm.
Du kan läsa artikeln här: Borg utan bygglov måste rivas
Du kan läsa artikeln här: Borg utan bygglov måste rivas
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Kul att få ärva en personlig konkurs…
Det kommer ju bli kommunen som får betala för kalaset i slutändan ändå. Rivningen kommer kosta 15 miljoner (baserat på att så fort offentligheten är inblandad ökar det med 50%).
Personlig konkurs/skuldsanering etc. Huset säljs på exekutiv auktion där de kanske får in 4-6 miljoner.
Sen måste kvinnan få bostadsbidrag och andra bidrag för att klara uppehälle.
Måste gå att anpassa tillbyggnaden så det blir ok, utan total rivning.
Personlig konkurs/skuldsanering etc. Huset säljs på exekutiv auktion där de kanske får in 4-6 miljoner.
Sen måste kvinnan få bostadsbidrag och andra bidrag för att klara uppehälle.
Måste gå att anpassa tillbyggnaden så det blir ok, utan total rivning.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Om det kostar 10 MSEK att riva så måste det ha kostat det mångdubbla att bygga. det verkar inte vara några fattiglappar där.
Konstigt att inte de Goda Förbindelserna in till byggnadskontoret har fungerat denna gång.
Konstigt att inte de Goda Förbindelserna in till byggnadskontoret har fungerat denna gång.
Fast hon kan inte sälja för det finns ett konkursbo som har en fodran/pant mot fastigheten och vägrar godta försäljning innan reglering.A atomlab skrev:
Tror inte någon tar på sig rivningen med förbehåll att betalning sker efter försäljning, vilket blir tidigast när konkursboet är avslutat.
R Rampage2216 skrev:
Det var mest för att påpeka att det inte kommer bli någon personlig konkurs. Utan tanten kommer bara att gå arvslös ur det hela. Synd för henne absolut.
Hur som har jag svårt att tro det kommer kosta några 10miljoner att riva.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
"Björns borg" - rätt fräsig borg även om det påstås vara ett riktigt fuskbygge.
Ja, varför skulle det kosta 10 miljoner att riva det där...
Men hon får väl göra som Lars Vilks gjorde med med Omfalos - ansöka om att få spränga borgen:
https://www.vilks.net/hommage_alfred/ansokan.html
https://www.vilks.net/hommage_alfred/beskrivning.html

Ja, varför skulle det kosta 10 miljoner att riva det där...
Men hon får väl göra som Lars Vilks gjorde med med Omfalos - ansöka om att få spränga borgen:
https://www.vilks.net/hommage_alfred/ansokan.html
https://www.vilks.net/hommage_alfred/beskrivning.html


