1 152 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Måste jag ha en KA från början?
Jag ska bygga hus + garage samt ställa en färdigbyggd stuga på plats på min tomt.
Det är meningen att vi ska bo i stugan ca 6mån innan vi påbörjar något med huset.
Nu ska jag skicka in bygglov på rubbet så det är gjort. Göra ändringar för att få det exakt i efterhand. Vet inte alla detaljer ännu utan vill bara få igång bygglovsprocessen.
På bygglovet behöver jag ange en KA.
Måste det in från början eller kan jag komplettera tror ni? Stugan är färdig och ska bara lyftas på plats.
Det är meningen att vi ska bo i stugan ca 6mån innan vi påbörjar något med huset.
Nu ska jag skicka in bygglov på rubbet så det är gjort. Göra ändringar för att få det exakt i efterhand. Vet inte alla detaljer ännu utan vill bara få igång bygglovsprocessen.
På bygglovet behöver jag ange en KA.
Måste det in från början eller kan jag komplettera tror ni? Stugan är färdig och ska bara lyftas på plats.
Bygglovet får du säkert, men sen beror det väl på vad kommunen ställer för krav för att att sätta dit stugan. Du kanske inte får sätta dit stugan innan du anmäler KA.Suhagg skrev:
Detta är långt ifrån annan bebyggelse och jag förklarade för kommunen att det är en färdig stuga jag kommer ställa dit. De nämnde att jag kunde kalla den komplementbyggnad. Borde ju inte vara lika mycket att tänka på när det är en färdig byggnad som ska dit. Pratade inget KA då detta var ganska länge sedan.jhenrikj skrev:
Klicka här för att svara