2 251 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
måste jag bila?
hur dyrt blir det? beror ju på hur mycket du använder det.. Samt hur stor yta du använder.. säg att 30% av effekten går neråt.. låter det rimligt?
El priset blir ju inte billigare heller.. :-[
1910.. då brukade man gräva en gropp hälla i lite betong.. bygga hus..
Dvs Golvet behöver inte vara speciellt tjockt.. vet vissa som bara hade 4 cm betong.. och sedan kom berget.. fast du har ju lera.. troligen tjockare då..
El priset blir ju inte billigare heller.. :-[
1910.. då brukade man gräva en gropp hälla i lite betong.. bygga hus..
Dvs Golvet behöver inte vara speciellt tjockt.. vet vissa som bara hade 4 cm betong.. och sedan kom berget.. fast du har ju lera.. troligen tjockare då..
tror faktiskt att tester visat att 10-15% går nedåt...
bara räkna på det...
bästa är att bila ur och isolera, orkar du inte det så är ju ett annat förslag fläktkonvektor eller element för värme, sen golvvärmen på låg effekt för bekvämlighet... (inte värma rum)
har så på 30m2 själv (var innan vi skaffade bergvärme, korkat av mig... resten blir vattenburen)
bara räkna på det...
bästa är att bila ur och isolera, orkar du inte det så är ju ett annat förslag fläktkonvektor eller element för värme, sen golvvärmen på låg effekt för bekvämlighet... (inte värma rum)
har så på 30m2 själv (var innan vi skaffade bergvärme, korkat av mig... resten blir vattenburen)
Klicka här för att svara