56 261 läst ·
46 svar
56k läst
46 svar
Måste ett sovrum vara minst 2,5 m brett?
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Vidrigt, som allt tjat om att i Sverige får vi minsannAndersMalmgren skrev:
80% av lönen vid föräldraledighet titta på oss vad bra vi är. Förutom att det bara gäller om man tjänar under 40k...
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Småttingar har man bara till låns och det går förvånansvärt fort till flygfärdighet. Det viktigaste är att rummet rymmer säng, fönster och mindre arbetsbord och att barnet kan stänga dörren. Förvaring/garderob får man lösa praktiskt på något sätt om huset inte är planerat från början.
Personligen reducerade jag föräldrasovrummet då jag byggde till ett minimum då det bara används för sömn = större säng, sängbord, enkel stol. Garderober utanför rummet. Heminredningstidningarna har inget att hämta hos mig dvs inget myspys i mitt sovrum! Sterilt kan man väl säga... Men en tavla på väggen tar ju ingen plats.
Jag byggde litet hus men satsade istället på ett rejält gästrum för barn och barnbarns frekventa besök. Tycker överlag att folk bygger onödigt stort idag utan tanke på att familjen reduceras inom 15-20 år även om den initiala byggkostnaden inte blir så mycket lägre. På sikt blir dock driftkostnaden vettigare.
Personligen reducerade jag föräldrasovrummet då jag byggde till ett minimum då det bara används för sömn = större säng, sängbord, enkel stol. Garderober utanför rummet. Heminredningstidningarna har inget att hämta hos mig dvs inget myspys i mitt sovrum! Sterilt kan man väl säga... Men en tavla på väggen tar ju ingen plats.
Jag byggde litet hus men satsade istället på ett rejält gästrum för barn och barnbarns frekventa besök. Tycker överlag att folk bygger onödigt stort idag utan tanke på att familjen reduceras inom 15-20 år även om den initiala byggkostnaden inte blir så mycket lägre. På sikt blir dock driftkostnaden vettigare.
hur får du in sängen på tvären om rummet bara är två m brett? Den tar ju större plats än två meter även om du tar in den på högkant och fäller ner den.Anna_H skrev:
Du är lite sen på bollen, en ett år gammal tråd, men hur som helst:Roblil72 skrev:
Det är därför det behöver vara mer än 2 meter
Hur mycket mer beror helt på sängen.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
For reference, vad är måtten? Klurar på att dela ett rum i vårt hus till två rum för vår 5 och 6-åring, gissar att det är tänkt just för att kunna göra så då rummen i så fall får varsin radiator och stort fönster (ena även dörr ut på terassen), enkelt att ställa upp en vägg mitt i.AndersMalmgren skrev:
Men det är en rolig påminnelse om de orimliga krav på noggrannhet du hade, med mått i tiondels mm.
Din mäklare behöver inte skriva att alla mått är ungefärliga och att köparen ska mäta själv om måtten är viktiga för hen.
Din mäklare behöver inte skriva att alla mått är ungefärliga och att köparen ska mäta själv om måtten är viktiga för hen.