Hej,

Är det någon som köpt eller har andra erfarenheter av badkaret Westerbergs Anguilla som Hornbach säljer?
Priset är enormt mycket billigare än Westerbergs övriga sortiment så man undrar ju lite över kvalitén.

Pris:
11980 :-
Ingår gör:
front, blandare, 6 massagejets, 4st ryggmassagejets, Mått 1600x815/975x650

På Hornbach sa de att det är samma kvalitet som övriga Westerbergs och skillnaden var att man inte kunde konfigurerara detta badkar som man vill.
Det jag läst i andra trådar tyder på att komponenter tillverkas i andra länder och att de borras och monteras i Sverige. Det kanske är så att detta kar även monteras i andra länder.

Mvh
Pontus

Anguilla är en modell som inte finns på Westerbergs egna hemsida, och förmodligen inte heller hos någon annan återförsäljaren.
Varför Westerberg inte vill stå för den modellen på sin hemsida kan man ju undra. Helt klart en specifikt brandad produkt för Hornbach. I vilket fall så ska man nog inte förvänta sig samma servide, support och reservdelstillgång som på övriga kar, och man bör ju kolla kvaliteten också gentemot övriga kar. Det är ju alldeles för stor prisskillnad för att den enbart skulle kunna utgöras av att karet inte är konfigurerbart.. IMHO.

Kanske kommer det komplett från Kina, då kan det säkert pressas till denna prisnivån.
Jag kommer nog prova det, priset är ju trots allt fantastiskt.

ja, det är säkert helt i klass med andra kar i motsvarande prisklass, men kanske lite snyggare design :) Lite för litet för oss annars kanske vi hade testat också :)

Karet är nu på plats. Hittils är jag väldigt positiv. Kan inte se något som skiljer det från de som är mycket dyrare.
Exakt samma jets som Westerbergs och Hama använder till sina andra kar. Pumpen är väldigt tyst.

kolla om det finns på Hafa, Hafa bath group äger både Hafa och Westerbergs.

Att handla på Hornbach är bara att rekommendera. Alltid bästa pris där utan kampanjpriser, även om man jämför kampanjpriser på de andra byggvaruhusen.

Karriärmamman skrev:
kolla om det finns på Hafa, Hafa bath group äger både Hafa och Westerbergs.

Att handla på Hornbach är bara att rekommendera. Alltid bästa pris där utan kampanjpriser, även om man jämför kampanjpriser på de andra byggvaruhusen.
Oh-nej, verkligen inte, ibland är de dyrare än den lokala brägårn, man ska se upp med Hornbach!
Å vill man utnyttja deras prisgaranti så är det en massa bök varje gång och ingen som vet nåt om hur det går till, uppenbarligen händer det väldigt sällan.

När det gäller priser får man ha råkoll på både Hornbach och Bauhaus. För en är billig på vissa saker och den andre på annat medan annat kan vara gördyrt.

Men däremot har jag använt Hornbachs prisgaranti, i deras Gbg-butik, vid några gånger och det har aldrig varit några som helst problem vare sig det varit mot Bauhaus eller olika webbutikers priser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.