15 858 läst ·
23 svar
16k läst
23 svar
Massageadkar från Pm -hem.se ?
Lägenhetsfixare
· Dalarna
· 24 inlägg
Jo, det är nog lite otur. Jag har ännu inte skrivit och sagt till om det. Det börja för ca 2 veckor sedan att jordfelsbrytaren löste ut när man starta kompressorn, sen när jag visa en kompis som är elektriker så funka kompressorn igen så jag tog mig ett bad och hade kompressorn på i ca 20 min sen la den av helt. Får inte igång den igen när jag trycker på knappen. Det bara klickar nere i elboxen.
Har du tankar på att köpa ett eller? Skriv isf om det är något speciellt du vill veta. Så som mått eller vad som helst.
Har du tankar på att köpa ett eller? Skriv isf om det är något speciellt du vill veta. Så som mått eller vad som helst.
Lägenhetsfixare
· Dalarna
· 24 inlägg
Menar du höjden eller? För du menar väll fötterna som karet står på?
Så, är intresserad av att höra vad ni tycker om Viskan som massagebadkar då vi funderar på att köpa ett till nya huset. Låter det mycket? Är ni nöjda med era köp? Någon som köpt genom pm-hem.se? Bra service?
Vi har i nuvarande huset ett från Neptunus som kostade avsevärt mycket mer än detta, det är visserligen mycket mindre men är det kvalitetsskillnad?
Vi har i nuvarande huset ett från Neptunus som kostade avsevärt mycket mer än detta, det är visserligen mycket mindre men är det kvalitetsskillnad?
Jag är mycket nöjd med mitt kar, snyggt i desginen. Alla Kinesiska badkar låter ju lite extra, men det klart är man beredd att hosta upp 20-30 till så kan man säkert få ett något lägre ljud.
Pm-hem folket är mycket trevliga och hjälpsamma, kan verkligen rekomendera dem!!
Pm-hem folket är mycket trevliga och hjälpsamma, kan verkligen rekomendera dem!!
Lägenhetsfixare
· Dalarna
· 24 inlägg
Jag är nöjd med mitt viskan. Efter bara några månader så vart det kortslutning i luftpumpen. Jag ringde ner och fick prata med en servicekille där. Jag berätta vilket symptomen karet hade och då sa att att det va kortis i pumpen. Då skicka han en ny pump utan kostnad till mig inom en vecka som jag fick byta själv. Inge problem alltså med den biten.
Det låter rätt mycket iaf. Kan inte jämföra med andra då jag inte provat/hört på andra. Jag ska iaf skaffa hörlurar då man får ha så hög volym på mina högtalare i taket ovanför badkaret.
Dom minus jag har märkt är:
- Sidomunstyckerna sprutar vatten alldeles för hårt så man får ont i benen efter några minuter. Och det går inte att styra om trycket till ryggen istället. Så 95% av tiden jag ligger i badet är det bara luftbubblor som masserar min kropp.
- Tiden innan displayen slocknar och pumpar mm stängs av kan man ju ändra från ~40min eller va det är. Men om man ändrar den till 90min så blir det iaf 40min nästa gång man startar karet. Så mitt i njutningen så stängs allt av och man får sätta på karet igen. Inte så jobbigt med tycker inte det skulle behövas. Och ja, jag brukar ligga i ca 50-100minuter.
Sammanfattning:
Bra service från PM-men.
Fin design.
Bra självrengöring av slangarna med en knapptryckning.
Köp aldrig ett kar utan luftpump.
För hårt vattentryck mot benen.
Vattenstänk från luftutsläpp under displayen gör att det alltid stänker upp vatten på displayen. Designmiss?
Men allt som allt är det ett mycket bra kar för dom pengarna. Bara att köpa.
Det låter rätt mycket iaf. Kan inte jämföra med andra då jag inte provat/hört på andra. Jag ska iaf skaffa hörlurar då man får ha så hög volym på mina högtalare i taket ovanför badkaret.
Dom minus jag har märkt är:
- Sidomunstyckerna sprutar vatten alldeles för hårt så man får ont i benen efter några minuter. Och det går inte att styra om trycket till ryggen istället. Så 95% av tiden jag ligger i badet är det bara luftbubblor som masserar min kropp.
- Tiden innan displayen slocknar och pumpar mm stängs av kan man ju ändra från ~40min eller va det är. Men om man ändrar den till 90min så blir det iaf 40min nästa gång man startar karet. Så mitt i njutningen så stängs allt av och man får sätta på karet igen. Inte så jobbigt med tycker inte det skulle behövas. Och ja, jag brukar ligga i ca 50-100minuter.
Sammanfattning:
Bra service från PM-men.
Fin design.
Bra självrengöring av slangarna med en knapptryckning.
Köp aldrig ett kar utan luftpump.
För hårt vattentryck mot benen.
Vattenstänk från luftutsläpp under displayen gör att det alltid stänker upp vatten på displayen. Designmiss?
Men allt som allt är det ett mycket bra kar för dom pengarna. Bara att köpa.
Köpte ett RoyalKing A407 från PM-hem för drygt fyra år sedan och är fortfarande mycket nöjd med det, har inget att anmärka på. Billigt _och_ bra 
Lägenhetsfixare
· Dalarna
· 24 inlägg
Själv steg att upp ur badet för 5 minuter sedan.
Ett problem som uppkom för några veckor sedan är att det är svårt att starta bubblorna. Jag trycker på "bubbel-knappen" displayen men inget händer för det mesta. Ibland funkar det med oftast inte. Det brukar funka om jag slår lite vid sidan av "vattensensorn" som känner av när vatten är lagom högt för att få starta bubblorna, vatten sprutet och ljuset. Jag har dock inte frågat PM-hem om problemet.
Jag har tänkt flera gånger sen jag köpte det att jag vill bygga om det efter mina behov. Jag tänkte göra det längre, det är 170 cm nu, och vill ha det 185 cm. Jag är 192 cm och om jag sitter med raka ben har jag hela överkroppen ovanför vattnet.
Ett problem som uppkom för några veckor sedan är att det är svårt att starta bubblorna. Jag trycker på "bubbel-knappen" displayen men inget händer för det mesta. Ibland funkar det med oftast inte. Det brukar funka om jag slår lite vid sidan av "vattensensorn" som känner av när vatten är lagom högt för att få starta bubblorna, vatten sprutet och ljuset. Jag har dock inte frågat PM-hem om problemet.
Jag har tänkt flera gånger sen jag köpte det att jag vill bygga om det efter mina behov. Jag tänkte göra det längre, det är 170 cm nu, och vill ha det 185 cm. Jag är 192 cm och om jag sitter med raka ben har jag hela överkroppen ovanför vattnet.
Klicka här för att svara