Håller med. Blanka sidan uppåt och överlapp (ty p5-10cm) så att ev kondens/vatten rinner nedåt.
Även om funktionen inte är att den skall klara vatten så kanske det ger lite extra skydd, och framförallt skvallrar det ju tidigare vid takfoten om man har en läcka...
/K
 
  • Gilla
Leif Nordlund och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.