Håller med. Blanka sidan uppåt och överlapp (ty p5-10cm) så att ev kondens/vatten rinner nedåt.
Även om funktionen inte är att den skall klara vatten så kanske det ger lite extra skydd, och framförallt skvallrar det ju tidigare vid takfoten om man har en läcka...
/K