Kollade på room service igår, och såg att dom hade en maskin som hjälp vid målning ,dnepyttsade upp färg´på rullen när dom målade taket.

nån som har erfarenhet om hur det fungerar och vart man kan hyra allt köpa en sån.
har 85kvm tak å måla.

ja det låter intressant tycker jag också
(har ny övervåning med 100 gipsskivor på vägg och tak dvs mer än 200kvm att spackla och måla... man lär väl spy åt spackel och åt en del av resultatet gissar jag men då blir det väl att spcakla på och måla om den delen....)

så hjälp för att snabbare måla verkar bra.

jag använda en liknande grej med en trycksatt behållaren som man har på ryggen och som kan pumpa ut färg till pensel när jag målade ytterväggen - och det funkade ganska bra - jag slapp att hämta färg hela tiden - blev dock lite trött i handen pga pistolgreppet som användas för att mata färg

Är det inte en vanlig färgspruta med trycksatt roller..

Typ en sådan här..
http://www.anti-corrosion.com/Produkter/F%E4rg/Komplett%20rollerskaft.html

Annars går det finfint att sprutmåla taket utan roller.. Jag köpte precis en begagnad Graco 395ST och målade taket i ett av våra byggen - fungerade hur fint som helst. Man bör dock vara två som målar så kan en gå med roller och dra ut färgen ordentligt efter att den förste lagt på färgen med sprutan. Täck golvet också för det blir lite färgdamm -men inte alls mycket..

Tack det var precis en sån jag menade...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.