11 019 läst ·
24 svar
11k läst
24 svar
Maskin för att slipa sponten i målat paneltak
4-årsbump!
Lösningen stavas "Fartools Rénovateur extérieur REX 120C"
Jag köpte det här kittet för att så småningom borsta av rödfärgen på huset, men den kom till användning redan nu när jag slipade och målade taket. Vilken tur att jag köpte det här kittet där den följde med.
Lyckades slipa spåret i paneltaket på 20m2 och det finns fortfarande lite mer att ge.
https://cdon.se/skonhet-och-halsa/f...orst-precision-abrasive-strip-brush-p75526304
Nu skall jag bara köpa flera av det här tillbehöret så att man har ett lager liggandes.

Jag köpte det här kittet för att så småningom borsta av rödfärgen på huset, men den kom till användning redan nu när jag slipade och målade taket. Vilken tur att jag köpte det här kittet där den följde med.
Lyckades slipa spåret i paneltaket på 20m2 och det finns fortfarande lite mer att ge.
https://cdon.se/skonhet-och-halsa/f...orst-precision-abrasive-strip-brush-p75526304
Nu skall jag bara köpa flera av det här tillbehöret så att man har ett lager liggandes.

Ser användbart ut! Men måste damma en hel del?
Gillar också kategorin skönhet och hälsa... lite less på att cdon säljer allt utom film och musik nu för tiden. Eller finns fortfarande ganska mycket men en minoritet av vad som syns på förstasidan och annonseras i nyhetsbreven.
Gillar också kategorin skönhet och hälsa... lite less på att cdon säljer allt utom film och musik nu för tiden. Eller finns fortfarande ganska mycket men en minoritet av vad som syns på förstasidan och annonseras i nyhetsbreven.
När jag behöver slipa försänkningar i paneler använder jag min Fein Multimaster med profilverktyg:
fein multimaster profile sanding - YouTube
Eller min Bosch Texoro med roterande borstar
Fungerar utmärkt på träytor
fein multimaster profile sanding - YouTube
Eller min Bosch Texoro med roterande borstar
Fungerar utmärkt på träytor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du testat den på slamfärgen än, och vilken borst skulle du rekommendera i sådana fall? Den bredare "Metal brush" som följer med, är den lagom mjuk för att inte gå för hårt på panelen?M MLindstrom skrev:4-årsbump!
[länk]
[bild]
Har inte kommit så långt än, det får nog bli nästa år till och med :-Dengs skrev:
Om den skall finnas någon ekonomi i det så är det nog den feta med stålborst och kanske lite lägre varvtal och försiktig på handen.
Klicka här för att svara