Haha, är festoolen linjär alltså?

Dagens förslag på fulmek:
Tillverka en slipkloss med rätt profil och lämplig grovhet. Montera på ett gammalt tigersågsblad.
Billigt, kul och linjärt

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Också en bra idé, men frågan är om det inte blir rätt jobbigt att gå över alla löpmeter med en ting tigersåg över huvudhöjd? :thinking:

4-årsbump!

Lösningen stavas "Fartools Rénovateur extérieur REX 120C"

Jag köpte det här kittet för att så småningom borsta av rödfärgen på huset, men den kom till användning redan nu när jag slipade och målade taket. Vilken tur att jag köpte det här kittet där den följde med.
Lyckades slipa spåret i paneltaket på 20m2 och det finns fortfarande lite mer att ge.

https://cdon.se/skonhet-och-halsa/f...orst-precision-abrasive-strip-brush-p75526304

Nu skall jag bara köpa flera av det här tillbehöret så att man har ett lager liggandes.

271200191_888633748492926_7517257680806409069_n.jpg

271247368_1092470111543103_959635999268381671_n.jpg

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Ser användbart ut! Men måste damma en hel del?

Gillar också kategorin skönhet och hälsa... lite less på att cdon säljer allt utom film och musik nu för tiden. Eller finns fortfarande ganska mycket men en minoritet av vad som syns på förstasidan och annonseras i nyhetsbreven.

Cdon har slutat sälja saker helt. Dom är numera bara en portal för andra försäljare.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
När jag behöver slipa försänkningar i paneler använder jag min Fein Multimaster med profilverktyg:

fein multimaster profile sanding - YouTube

Eller min Bosch Texoro med roterande borstar

Fungerar utmärkt på träytor

Bosch Texoro slipverktyg med roterande borstar och olika sliprullar på en grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
engs
M MLindstrom skrev:
4-årsbump!

Lösningen stavas "Fartools Rénovateur extérieur REX 120C"

Jag köpte det här kittet för att så småningom borsta av rödfärgen på huset, men den kom till användning redan nu när jag slipade och målade taket. Vilken tur att jag köpte det här kittet där den följde med.
Lyckades slipa spåret i paneltaket på 20m2 och det finns fortfarande lite mer att ge.

[länk]

Nu skall jag bara köpa flera av det här tillbehöret så att man har ett lager liggandes.
[bild]
Har du testat den på slamfärgen än, och vilken borst skulle du rekommendera i sådana fall? Den bredare "Metal brush" som följer med, är den lagom mjuk för att inte gå för hårt på panelen?

Just det ja....
Jag skulle ju måla om innertaken :crysmile:.

• Gilla
  • Haha
TriNitro och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Har du testat den på slamfärgen än, och vilken borst skulle du rekommendera i sådana fall? Den bredare "Metal brush" som följer med, är den lagom mjuk för att inte gå för hårt på panelen?
Har inte kommit så långt än, det får nog bli nästa år till och med :-D

Om den skall finnas någon ekonomi i det så är det nog den feta med stålborst och kanske lite lägre varvtal och försiktig på handen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.