Dumt nog målade jag huset o nu sitter maskeringstejpen runt fönster, få bort det men i och med husets vita färg så är typ limmet kvar som gulnat.
Kan man få bort det??

frankk skrev:
Dumt nog målade jag huset o nu sitter maskeringstejpen runt fönster, få bort det men i och med husets vita färg så är typ limmet kvar som gulnat.
Kan man få bort det??
Jag körde med lacknafta, funkade okej. Tydligen ska etanol/metanol fungera bra också. För jag antar att du menar plåtdetaljerna runt fönstrena?

nån klisterborttagning ska funka. Själv använder jag alltid kemiskt ren bensin för att ta bort klister.

Och nästa gång tar du bort tejpen direkt, även om du ska måla två gånger så maskerar man igen bara.

Eller använder blå tejp.

• Gilla
ducc1
  • Laddar…
man ska inte maskera fönseter, kör på fri hand, det är inte så avancerat.

när du har gjort ett fönster så behöver du inte maskera längre:)

En annan variant - som jag tycker går snabbast - är att måla ut på glaset, sen renskära med klickskrapa/rakblad mot en bred spackel. Knivskarpa linjer, kvickt och lätt.
Spraya rutan med vatten+en droppe diskmedel, renskär, putsa rutan. Allt klart, på en gång. :D

Vanligt smör funkar förvånansvärt bra att ta bort limrester med =)

NinjaSatan skrev:
Hur kom du på det?
Tänkte du bara att 'Nu har jag provat tamigsjutton allt. Utom smör såklart...Hmmm...' :p

Dom husmorsknep som min mormor inte kan är lätträknade :) man ska lyssna på de äldre!

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Jag brukar ta bort klistriga saker med matolja som får verka en stund. Det brukar lösa upp det mesta. Sen diskmedel.

NinjaSatan skrev:

Och kåda.

big mike skrev:
Själv använder jag alltid kemiskt ren bensin för att ta bort klister.
Vanlig blyfri 95 funkar också om man är snål eller inte har annat hemma.

Provat men det sitter kvar. Det är ju trälister runt omkring ute så

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.