Hej,
Vi har satt in en ny altandörr. Vi har låtit en murare putsa runt dörren. Dörrens ram är i aluminium och vi ser nu att man först tagit en bred maskeringstejp, därefter ligger ett tunt lager murbruk. Tejpen har alltså brunnit fast bakom tejpen. Har någon fiffig lösning på hur vi får bort ”eländet”? Tack på förhand!!! /Anna
Vi har satt in en ny altandörr. Vi har låtit en murare putsa runt dörren. Dörrens ram är i aluminium och vi ser nu att man först tagit en bred maskeringstejp, därefter ligger ett tunt lager murbruk. Tejpen har alltså brunnit fast bakom tejpen. Har någon fiffig lösning på hur vi får bort ”eländet”? Tack på förhand!!! /Anna
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"

Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 813 inlägg
Skär med en brytbladskniv genom putsen vid tejpkanten så att ni får en skarp yta och dra sen av tejpen.
Eller sitter tejpen alldeles förbenat?
Eller sitter tejpen alldeles förbenat?
Tack, jag kan testa men tejpen längre ner utan murbruk sitter som berget och har fastnat.
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 813 inlägg
Jag undrar om lite handdiskmedel inte kan göra underverk på tejpens benägenhet att släppa om du geggar på det och ger det en timme eller mer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur ska jag ta bort maskeringstejp när färgen redan torkat?
Färg, Måla & Tapetsera -
Får inte bort maskeringstejp från fönster!!
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur få bort färgstick på klinker under maskeringstejp?
Färg, Måla & Tapetsera -
Maskeringstejp, hur får jag bort?
Färg, Måla & Tapetsera -
Får inte bort maskeringstejpen
Färg, Måla & Tapetsera