Har fått i uppdrag att inhandla ca 25 kg fint marmorkross till senast lunch i morgon. Trodde det skulle vara en enkel match och åkte i dag till blomsterlandet men där var det slut i lösvikt och säckarna de hade var lite större stenar ca 15-25 mm tror jag det stod på säcken. Har på det här forumet sett en finare variant som benämnts 8-16 mm tror jag. Någon som har några bra förslag på var jag kan tänkas hitta detta. Den ska användas inomhus i lite blomsterarrangemang så den får som sakt inte vara för grov. Kollade med beijer men de hade inget hemma. Är det blomsteraffärer som är bästa chansen eller kan man hitta i bygghandel eller finns det någon annanstans, zooaffär sa någon, att lägga i botten på akvariet.

Tacksam för alla konkreta tips på var andra hittat det, och ev vilka förpackningsstorlekar.

Prova k-rauta eller om du har bauhaus i närheten. Krauta har iaf haft vet jag.

krauta finns i närheten så jag testar i morgon. Vet du eller någon annan något om storleken? Inser att de jag hittat i intervallet 11-15 mm känns lite i största laget, såg nåt om 8- till nåt nånstans, en kompis pratade om att grus går att få ner till 4 mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.