Jag skulle gärna vilja ha lite tips om vart man kan köpa marksten till bra pris. Är det något särskilt man bör tänka på innan man handlar. De ska va dels till en garageuppfart samt gångar till entrédörrar. Hade tänkt antrasitgrå eller mörkare plattor.

Kullö trädgård var billigast när vi skulle ha. Nackdelen var att det var förskottsbetalning.

På dom plattor som du ska köra bil på så ska dom vara minst 7cm tjocka - viktigt!

Stonefactory.se har en del, och har prisgaranti

Byggmax?

BeGe skrev:
På dom plattor som du ska köra bil på så ska dom vara minst 7cm tjocka - viktigt!
5cm är väl fullt tillräckligt? Jag har 4 cm på en parkering. Det har hållt i 4 år trots att all förståsigpåare har sagt att det ALDRIG kommer att hålla. Det är väldigt väl komprimerat under plattorna.

Redigerat:
Ju mindre plattor desto tunnare kan dom vara, visst. Men det jag åsyftar är inte i första hand om plattorna spricker eller ej utan att dom sätter sig lättare, det blir lättare hjulspår efter bilen. Plattorna viker sig lättare ju mindre sidostöd dom har. Vill man ha marktegel, som jag har, ja då har man ju inget val (ca5cm) men kan man välja - ja då ska man ta tjockare - det är alltid värt dom extra pengarna. I ditt fall - ovanligt gynnsamt med "väldigt väl komprimerat under plattorna"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.