Vi har grävt bort gräsmattan, lagt duk och sen 10 cm singel 8-16.
Men ändå kommer det svamp.
Så det funkar inte att ha singel längre för hundarna.

Någon som lagt plattor tex 35*35 cm ovanpå singel?

Vi har kört 26 ton singel i skottkärra från framsidan till baksidan då man inte kommer bak på annat sätt.
Så är inte sugen på att skopa upp det igen.
Tror ni det funkar att lägga plattor på?

Äter jyckarna svampen eller vad är problemet? Jag har singel utan svamp. Kan det inte räcka med att raka singlet ett par ggr/säsong?

yonna yonna skrev:
Äter jyckarna svampen eller vad är problemet? Jag har singel utan svamp. Kan det inte räcka med att raka singlet ett par ggr/säsong?
Svamp är giftigt för hund och de kan dö. Så ja svampen är ett stort problem!

N Nallis skrev:
Svamp är giftigt för hund och de kan dö. Så ja svampen är ett stort problem!
Ok - jag har slarvat med gräsklippningen och fått svamp i gräsmattan men jycken struntar i svampen - fokuserar mer på vissa grässorter & frukter. Det är fint svampår detta år. Jag tror fortfarande att raka gruset är den smidigaste lösningen.

yonna yonna skrev:
Ok - jag har slarvat med gräsklippningen och fått svamp i gräsmattan men jycken struntar i svampen - fokuserar mer på vissa grässorter & frukter. Det är fint svampår detta år. Jag tror fortfarande att raka gruset är den smidigaste lösningen.
Förstår inte varför det skulle hjälpa. Det kommer nya svampar varje dag under flera månaders tid. Vill inte dra runt på svamp.

j.f.s
Vi har också gräsmattan full i svamp men hunden bryr sig inte. Inte heller äter han svamp ute i skogen när vi pockar kantareller…

Sten direkt på singel tror jag inte blir bra. Singel har ju en tendens att flytta på sig ganska så lätt.

j.f.s j.f.s skrev:
Vi har också gräsmattan full i svamp men hunden bryr sig inte. Inte heller äter han svamp ute i skogen när vi pockar kantareller…

Sten direkt på singel tror jag inte blir bra. Singel har ju en tendens att flytta på sig ganska så lätt.
Vad skönt för dig men alla mina ratar inte svamp.

wildeside
Toppa med ett stenmaterial typ 0-16 eller 0-8 så får du ett lager som går att packa med en padda så att det ligger still.

• Gilla
Nallis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.