Har precis grävt om tomten för att göra en ny parkeringsplats etc. Behöver nu lite tips vilken marksten vi skall använda alt om man ska lägga på grus. Huset är byggt 1943 och är ett typiskt funkishus med platt tak, ljusgul puts etc...Mot gatan är det ett svart järnstaket. Vi skulle gärna vilja att parkeringsplatsen med tillhörande infart och gång till ytterdörren har "rätt stil" dvs funkar med ett funkishus. Är det ngn som har ngt tips, förslag? Ska man använda grus, betongplattor alt gatsten. KAnske kan ngn rekommendera någon bra litteratur..
Tacksam för all hjälp och tips vi kan få!

En bild på huset kanske hjälper att få bra svar.

Är ingen expert på funkis, men minns min farmors bostadsområde ifrån den tiden och där vill jag minnas att de flesta hade grus. Men det beror ju också på miljö, om det är centralt i en stad, förort eller på landet. Bor du på en större ort finns det säkert arkivbilder du kan använda som referens.

Tack för svar! Har oxå sett mest grus men undrar om man har lagt på det för att det är billigast eller om det är vad som hör till stilen. Bifogar en bild på huset...vi bor i en relativt liten ort men huset ligger "mitt i centrum"/ Anna hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.