Vi har för närvarande en uppfart på ungefär 100m2 med marksten. Behöver tyvärr plocka upp allt och jämna av för att det här satt sig lite över allt under dom 20 åren markstenen har legat.
Den befintliga markstenen är cirka 7-8cm tjock och är någon typ av rödmix (se bild).
Vi vill passa på och byta till grå marksten.
Hittade denna modell som är ett vettigt pris:
https://www.byggmax.se/marksten-grå-210x140x50mm-p02419
Dock är den 50mm tjock men den ska fungera på uppfart för personbil (står i beskrivningen på samma marksten fast grafit).
Finns det någon nackdel med denna marksten jämfört med den vi redan har, är betongmarksten bättre eller sämre?
Tacksam för svar.
Den befintliga markstenen är cirka 7-8cm tjock och är någon typ av rödmix (se bild).
Vi vill passa på och byta till grå marksten.
Hittade denna modell som är ett vettigt pris:
https://www.byggmax.se/marksten-grå-210x140x50mm-p02419
Dock är den 50mm tjock men den ska fungera på uppfart för personbil (står i beskrivningen på samma marksten fast grafit).
Finns det någon nackdel med denna marksten jämfört med den vi redan har, är betongmarksten bättre eller sämre?
Tacksam för svar.
Jag valde 70 eller 80mm berongmarksten till garageuppfarten. Det har funkat bra utan sättningar sedan 2010. Det är bra med tjockare marksten. Ibland dyker det upp någon tyngre varutransport och någon gång vände snöplogen på vår uppfart. Tror ej att 50 mm håller bra vid tyngre belastning.
Klicka här för att svara
