Har beställt en ny ramställning i stål på 90kvm

Blir ju en hel del grejer...
Tänkte även hyra ut så bra märkning med numrering hade varit bra, kanske även nån stöldmärkning.

Någon som har nåt bra förslag?

C
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Min plan, som jag dock ännu inte satt i verket, är att stansa alla delar med något identifierande med hjälp av en sådan här:
[länk]

P.s. vad är dina tankar kring syftet med numreringen? Ser du något behov av att unikt kunna identifiera varje del?
Då jag tänker hyra ut så vore det bra om tex alla ramar är numrerade 1-20 då kan man lätt se att alla är med.
Samma med resten av delarna, sen gör man nån typ av häck att förvara i med märkningen utåt.
Så var tanken.

C
nino nino skrev:
Då jag tänker hyra ut så vore det bra om tex alla ramar är numrerade 1-20 då kan man lätt se att alla är med.
Ah, OK. Själv tänker jag att det räcker med att hålla ordning på antalet av varje komponent och att man knåpar ihop ett formulär för ändamålet som man fyller i vid uthyrning och bifogar hyresavtalet.

Känns som väldigt mycket jobb att bokföra och pricka av varenda del individuellt. Blir ju som sagt lite delar. Särskilt som de kommer att hamna i oordning och man kanske bara hyr ut delar av ställningen.

Jo jag kanske har tänkt fel, har ju hänt förut :D

Får se när ställningen kommer v16 hur mycket delar och hur dom har packat.

Stansa in nån typ av märkning är nog inte så dumt, frågan är vad man ska märka den med?
Alltså namn eller nåt random nummer, eller hur ska man göra?
Tänker nog sälja när jag är klar om några år, ja om man inte får den uthyrd väldigt mycket då

C
nino nino skrev:
Alltså namn eller nåt random nummer, eller hur ska man göra?
Själv hade jag tänkt stansa in 3-4 tecken typ initialer. Tillräckligt för att du skall kunna hävda en trovärdig koppling till dig. Dels för att det tar tid att stansa, dels eftersom man förmodligen säljer vidare ställningen och då vill man inte ha t.ex. ett namn eller personnummer på delarna. Vilket å andra sidan är praktiskt för en ev. upphittare.

• Gilla
nino
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Själv hade jag tänkt stansa in 3-4 tecken typ initialer. Tillräckligt för att du skall kunna hävda en trovärdig koppling till dig. Dels för att det tar tid att stansa, dels eftersom man förmodligen säljer vidare ställningen och då vill man inte ha t.ex. ett namn eller personnummer på delarna. Vilket å andra sidan är praktiskt för en ev. upphittare.
Nej precis, ett nr eller bokstäver eller en kombo vore ju bäst om man säljer vidare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.