Jag skulle vilja ha lite input på ett problem jag fått i min bostadsrätt. Bor högst upp i huset på 4 våningar. Senaste månaderna har det börjat höras ljud från schaktet när grannen bredvid duschar, det är som ett intensivt droppande/klickande ljud från schaktet. När grannen slutat duscha så fortsätter ljudet fast i mindre intensitet i cirka 30 min.
Det hörs även samma ljud från schaktet när jag själv spolar på toa eller handfat. Dock inte lika högt som när grannen duschar.
Ibland kan även ljudet komma utan att någon spolat - en liten stund innan det försvinner.
Ljudet transporterar sig i väggarna och gör att jag ej kan sova när grannen duschar eller spolar vatten i sin lägenhet.
Bor i bostadsrätt, kan man be styrelsen om hjälp tror ni? Schaktet är väl oftast föreningens ansvar.
Bifogar lite bilder som jag lyckats ta från schaktet ifall det skulle hjälpa.
Det hörs även samma ljud från schaktet när jag själv spolar på toa eller handfat. Dock inte lika högt som när grannen duschar.
Ibland kan även ljudet komma utan att någon spolat - en liten stund innan det försvinner.
Ljudet transporterar sig i väggarna och gör att jag ej kan sova när grannen duschar eller spolar vatten i sin lägenhet.
Bor i bostadsrätt, kan man be styrelsen om hjälp tror ni? Schaktet är väl oftast föreningens ansvar.
Bifogar lite bilder som jag lyckats ta från schaktet ifall det skulle hjälpa.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Det knäpper i rören när metallen expanderar av det varma vattnet.
Klicka här för att svara