Maskinen ser ut att ha läckt ett tag från innersidan/lampan och längs med utsidan och skapat ett lager av kalk i botten som ger ett i20 error på maskinen. Någon som varit med om något likande? Garantin har precis gått ut men felet ser ovanligt ut och reklamation kanske är möjlig?
i20 är tömningsfelJoRoT skrev:
kan det inte vara så att det är i30?
packningen till lampan som är mycket gammal har svält och håller inte tätt
silicon är fixet om man inte vill byta lampa (den går sönder när man tar bort den)
Tack! Det är i20 fel som ljuder och det beror troligen på att vattnet som runnit på sidan har skapat den vita utan som nu påverkar någon sensor som gör att maskinen inte tillåter tömning. Inget vatten åker in i maskinen utan när man slår på den så kör den i 5 min utan vatten och sedan ljuder i20 felet. Någon som vet hur man kan fixa sensorn? Koppla ur den/städa rent runt den? Har kikat på massor av flimmer som beskriver andra typer av orsaker till i20
i20 ibörjan vid första tömningen beror på skit i nivåkammaren eller pressostatfelJoRoT skrev:
Tack! Det är i20 fel som ljuder och det beror troligen på att vattnet som runnit på sidan har skapat den vita utan som nu påverkar någon sensor som gör att maskinen inte tillåter tömning. Inget vatten åker in i maskinen utan när man slår på den så kör den i 5 min utan vatten och sedan ljuder i20 felet. Någon som vet hur man kan fixa sensorn? Koppla ur den/städa rent runt den? Har kikat på massor av flimmer som beskriver andra typer av orsaker till i20
är maskinen ca 5år är det kretskortet
Hej,
Lite sen på bollen på ditt inlägg, men jag har exakt samma problem som du har/hade med din diskmaskin. Lampan läcker på utsidan, fast jag får kod i30. Dvs vatten på spillbrickan under. Hur löste du det, en ny maskin eller bytte du packning? Tycker att själva konstruktionen med den genomgående lampan känns något märklig och skör.
Mvh Fredrik
Lite sen på bollen på ditt inlägg, men jag har exakt samma problem som du har/hade med din diskmaskin. Lampan läcker på utsidan, fast jag får kod i30. Dvs vatten på spillbrickan under. Hur löste du det, en ny maskin eller bytte du packning? Tycker att själva konstruktionen med den genomgående lampan känns något märklig och skör.
Mvh Fredrik
Fasiken vad trist att ingen av parterna vill ta ansvar. Jag lyckades fixa till lampan med en ny packning, får se om det håller. Skitkonstruktion.JoRoT skrev:
Silikon fungerar oxåKung Borre skrev:
konstruktionen har följt med sedan AEG maskinerna (de riktiga från rotenberg) dvs >25 år sedan
satt först en glödlampa blev halogen och som nu LED
LED har det varit mest problem med, polackerna köper dessa från kina och som all annan elektronik i diskarna är det de som inte håller och gummi vet vi ju sedan gammalt är de riktigt dåliga på, bara se på populationen...
Klicka här för att svara