Varmvattentryck i duschen är extremt dåligt för att först efter ca 4-5 min av konstant spolande bli bättre.

Tryck I resten av huset är bra.

Är det ett vanligt fel med blandare att bete sig såhär?
 
Är det en ny eller gammal blandare?
Har ni kalkhaltigt vatten?
Är det den enda termostatblandaren, eller har ni fler?
Exakt vilken blandare är det (tillverkare & modell)?

Du säger dåligt varmvattentryck.
Hur yttrar det sig?
Är det att det är kallt vatten som kommer när termostaten står på ”37°”?
Eller är det kroppstemperaturerat men väldigt lågt flöde när termostaten står på ”37°”?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.