Hej,

Jag försöker fräscha upp köket något och har lite problem med köksluckorna.
Som ni ser så ser det ganska rörigt ut och de två nedersta skåpen saknar luckor helt.
Se mått i första bilden, kanske inte helt exakta mått dock (+- 1-2 cm)

Har ni förslag på hur man skulle kunna pussla om eller liknande för att få det snyggare? Gärna med låg budget, inte främmande för Blocket osv.

Jag har försökt hitta luckor i ca 30x100 så att de stående luckorna täcker det som nu är öppet, men dessa måste i så fall specialbeställas, ca 1000:- styck. 30x100 (ev. 30x98) verkar inte vara något standardmått precis.

Högst upp där de fyra liggande luckorna finns så är förvaringen väldigt begränsad så eg. kanske en täcksida eller så skulle funka där?

Det är lite fräst i nuvarande luckor men jag är ok med att byta till helt släta också, kylen till vänster har vita släta luckor ändå.

Mycket tacksam för goda råd!

Mvh Simon

Kök med vit kakel och överskåp märkta med mått, nedersta skåpen saknar luckor, röriga hyllor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med vita kakelväggar och skåp, de två nedersta skåpen saknar luckor, rörigt innehåll synligt.
Skapa konto
Kök med röriga öppna och saknade köksluckor, exponerade förrådshyllor och synlig köksfläkt.
Skapa konto
Öppet vit köksskåp med saknade luckor och synliga gångjärn, behöver renovering.
Skapa konto

Det var första gången jag inte fått ett enda svar i detta forumet, måste varit en svår fråga! Blir nog att beställa luckor 30x100 de stående och sen överskåp som ligger i linje bättre.

Mvh Simon

Ett måleri tar runt 300kr per lucka för ommålning.

Det sparar du massor av tid och lite pengar på.

M magnu skrev:
Ett måleri tar runt 300kr per lucka för ommålning.

Det sparar du massor av tid och lite pengar på.
Ommålning av vad? Det är storleken som behöver förändras =)

Uppföljning: det blev tillslut enligt bifogad bild. Fick en kompis gamla luckor och sågade till dem i lämplig storlek, målade sedan dem gröna och blev kanonnöjd! På andra sidan köket vände vi bara på luckorna (mönstrade) och målade sedan, även det blev kanon.

Totalkostnad: 3000:- och köket fick sig ett helt nytt utseende. :)

Renoverat kök med nymålade gröna luckor, träbänkskiva, vita väggkakel och inbyggda vitvaror.
Skapa konto
Renoverat kök med nymålade, gröna skåpluckor och parkettgolv.
Skapa konto
Renoverat kök med nymålade gröna skåpluckor och träarbetsbänk, samt fiskbensparkettgolv.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.