3 168 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Märkliga mått på köksluckor: hur placera nya för att få det fint?
Hej,
Jag försöker fräscha upp köket något och har lite problem med köksluckorna.
Som ni ser så ser det ganska rörigt ut och de två nedersta skåpen saknar luckor helt.
Se mått i första bilden, kanske inte helt exakta mått dock (+- 1-2 cm)
Har ni förslag på hur man skulle kunna pussla om eller liknande för att få det snyggare? Gärna med låg budget, inte främmande för Blocket osv.
Jag har försökt hitta luckor i ca 30x100 så att de stående luckorna täcker det som nu är öppet, men dessa måste i så fall specialbeställas, ca 1000:- styck. 30x100 (ev. 30x98) verkar inte vara något standardmått precis.
Högst upp där de fyra liggande luckorna finns så är förvaringen väldigt begränsad så eg. kanske en täcksida eller så skulle funka där?
Det är lite fräst i nuvarande luckor men jag är ok med att byta till helt släta också, kylen till vänster har vita släta luckor ändå.
Mycket tacksam för goda råd!
Mvh Simon
Jag försöker fräscha upp köket något och har lite problem med köksluckorna.
Som ni ser så ser det ganska rörigt ut och de två nedersta skåpen saknar luckor helt.
Se mått i första bilden, kanske inte helt exakta mått dock (+- 1-2 cm)
Har ni förslag på hur man skulle kunna pussla om eller liknande för att få det snyggare? Gärna med låg budget, inte främmande för Blocket osv.
Jag har försökt hitta luckor i ca 30x100 så att de stående luckorna täcker det som nu är öppet, men dessa måste i så fall specialbeställas, ca 1000:- styck. 30x100 (ev. 30x98) verkar inte vara något standardmått precis.
Högst upp där de fyra liggande luckorna finns så är förvaringen väldigt begränsad så eg. kanske en täcksida eller så skulle funka där?
Det är lite fräst i nuvarande luckor men jag är ok med att byta till helt släta också, kylen till vänster har vita släta luckor ändå.
Mycket tacksam för goda råd!
Mvh Simon
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alla dom övre skåpen hade jag tagit bort och gjort en vanlig intäckning, ser ju ut som villa villerkulla med alla dom måtten nu.Dom undre hade jag bytt mot nya extra höga överskåp typ https://www.ballingslov.se/kok/kokssortiment/koksskap/overskap-kok/oveskap-t-h-988-horn-ho
Uppföljning: det blev tillslut enligt bifogad bild. Fick en kompis gamla luckor och sågade till dem i lämplig storlek, målade sedan dem gröna och blev kanonnöjd! På andra sidan köket vände vi bara på luckorna (mönstrade) och målade sedan, även det blev kanon.
Totalkostnad: 3000:- och köket fick sig ett helt nytt utseende.
Totalkostnad: 3000:- och köket fick sig ett helt nytt utseende.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto