Jag ska byta innertak i källaren på vårt gullringshus från 1968. När jag tog bort undertaket hittade jag dessa hål i innertaket. Det är ju också någon missfärgning runtomkring. Kan det ha varit någon fuktskada eller liknande tidigare som vädrats ur? Vad kan hålen annars ha haft för funktion?
Vi är andra ägarna och köpte huset för snart 3 år sedan. Så jag hade intrycket att undertaket suttit uppe i närmre 50 år.
Bifogar bild på hur undertaket såg ut också.
Vi är andra ägarna och köpte huset för snart 3 år sedan. Så jag hade intrycket att undertaket suttit uppe i närmre 50 år.
Bifogar bild på hur undertaket såg ut också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nej inga rör. Bara isolering bakom. Så frågan är hur mycket funktion det fyllt? Åh andra sidan 9 hål.
Men om jag tar bort hela innertaket och lägger glespanel och nytt innertak så bör det väl vädra ungefär lika mycket?
Men om jag tar bort hela innertaket och lägger glespanel och nytt innertak så bör det väl vädra ungefär lika mycket?
Logga in
Skapa konto
Det känns torrt och luktar inget så jag tror det också. Ovanför finns ett sovrum med både fönster och altandörr ut. Fönstret ligger rakt ovanför och dörren 1m åt höger sett inifrån.T TechChad skrev:
Klicka här för att svara