Hejsan!
Jag har en liten fråga, vi bor i ett typiskt 70 tals hus... och det är ju vara att inse att saker och ting inte är nya längre.. så vi har påbörjat renoveringar lite här och var (tar en sak i taget, och planerar samtidigt för nästa hehe)..
Men jag stötte på ett lite märkligt "problem" i ett av våra sovrum som jag skulle vilja förstå mig på! Det är som så att det är som en "ridge" på mitten av golvet (mitt i huset) i ett av sovrummen.. man känner tydligt att det är en "bergsknalle" .. det lutar så mycket på sidorna av den att det nästan känns som det gungar (givetvis gungar det inte..)..
Varför har det blivit så? har huset flyttat sig så någon regel blivit upptryckt eller är det något annat typiskt "70 tal " som jag missat?... vi kan se lite liknande tendenser i ett annat sovrum (dock inte lika mycket) och sedan i köket...(vilket vi ska renovera nästa år och vi vill inte ha några kommande backkrön där inte)..
Det finns inga uppenbara fel så att säga när man tittar på golven.. frågan är väl snarare vad som är under..
Någon som har något tips eller trix på hur man åtgärdar de här problem.. och kanske lite information om var det kan komma ifrån ??
Ha en trevlig dag!
MVH Sandra
--
PS. Min teori först var att det är den bärande betongväggen i källaren som stått pall.. när övriga huset rört sig lite.. och därav skapat ojämnheter.. men samtidigt kan man känna av tendenserna på andra ställen numer än där det finns betongväggar "under" så nu vet jag inte längre..)