2 144 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Märklig lukt vid eldning i kamin
När vi eldar första gången varje höst så avgår det en lukt i rummet. Detta har hänt sen kaminen var ny 2004, men jag känner att den avtagit successivt över åren. Tror det är nåt i isoleringen mellan kaminrör och skorsten.P Peonies skrev:
Det luktar lite som sån där svart värmetålig färg man hade på avgasröre till moppen och när man körde första gången för att det skulle härda.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Eller allt damm som samlats sen senaste eldningen.
/W
/W
Klicka här för att svara