Nu tänker jag vara lite viktigschmetterling och märka ord: "låskolv" är den del som går in i dörrkarmen, även kallad fall.
Det man stoppar nyckeln i kallas cylinder. Bara för att reda ut begreppen.;)

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nu tänker jag vara lite viktigschmetterling och märka ord: "låskolv" är den del som går in i dörrkarmen, även kallad fall.
Det man stoppar nyckeln i kallas cylinder. Bara för att reda ut begreppen.;)
Att du inte anmärkte på kåpa också. :surprised:

Ja så klart heter det låscylinder och inte kolv. Men vad heter kåpan på fackspråk?

/Mats

Cylinderring är mitt förslag

Ser ut att vara mer en gissning när man Googlar på ordet :)

Känns för övrigt bra att kunna låsa garaget. Det är först och främst tänkt som ett mekgarage så jag kommer att gå in genom den lilla dörren och öppna garageportarna inifrån. Det blir alltså inte någon elmotor på portarna.

/Mats

Ja, eller mimeck hade rätt.

/Mats

• Gilla
bryggstun
  • Laddar…
S senmathal skrev:
Ja, eller mimeck hade rätt.

/Mats
Hoppsan, läste fel :D

V vectrex skrev:
Jag tycker det ser helt rätt ut. Jag köpte en likadan i höstas och monterade också in den i höstas. Inga konstigheter alls.

Ni som har denna dörr, är ni nöjda? Funderar på att sätta en sådan i tvättstugeingången.
Bra pris och U värde 0,82.

Mvh
Johannes

Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Ni som har denna dörr, är ni nöjda? Funderar på att sätta en sådan i tvättstugeingången.

Mvh
Johannes
Bara haft den sen oktober men är än så länge väldigt nöjd. Minst samma kvalite som andra dörrar jag har för 5-dubbla priset.

Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:

Mvh
Johannes

Puff puff, någon av er som har en Gränna monterad som kan ge ett betyg på kvaliten osv nu efter några år?

Undrar också detta

Jag har två Blidö som suttit ett antal år. Den ena har ett litet skärmtak, den andra i skyddat läge. Sällan dom blir blöta. Båda är helt oskadda, klarat sig perfekt. Har suttit typ 5 respektive 10 år.

• Gilla
Agorazo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.