Hejsan,

Kan man flytta en av dessa armar då den tar emot dörren lite när vi öppnar?

• Markis över uteplats med blå pilar som pekar mot en arm, pool i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har gjort det på vår markis och det gick bra.

• Gilla
tobson85
  • Laddar…
Flyttar du den,så kan det bli nedhäng på den sidan, ser ut som en 6 meters. Har du provat att ställa om utgående vinkel. Går att ändra på den delen som sitter på bärarmen. Då ska den lyfta lite högre, serut som att markisen är lite låg i framkant. Men du får prova dig fram. Tänk då på att infästningarna på armen måste vara exakt lika, går att mäta sig det.

• Gilla
tobson85
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Flyttar du den,så kan det bli nedhäng på den sidan, ser ut som en 6 meters. Har du provat att ställa om utgående vinkel. Går att ändra på den delen som sitter på bärarmen. Då ska den lyfta lite högre, serut som att markisen är lite låg i framkant. Men du får prova dig fram. Tänk då på att infästningarna på armen måste vara exakt lika, går att mäta sig det.
Jag ändrade vinkeln förra året men markisen liksom sjunker på ena sidan ändå

tobson85 tobson85 skrev:
Jag ändrade vinkeln förra året men markisen liksom sjunker på ena sidan ändå
Du får prova att ändra vinkeln på bara den arm som sjunker, lite olika vinkel har ingen betydelse för indraget.
Hur ser det ut med bärarmen vid väggen, en fyrkantprofil somkan vrida sig, kanske du behöver sätta dit 2 st till, intill armarna, så det är 2 fästen vid varje arm Lägg en linjal mot fyrkanten när markisen är inne och se hur det ser ut och när markisen är ute helt. Då först kan du se om den vrider sig. Det behövs inte många millimeters vridning för att den ska sjunka. Men som vanligt att säga något på distans är svårt. Bara tips kan ges.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Det är denna sidan som sjönk efter jag höjt.

• Röd- och vitrandig markis ovanför en uteplats med trappsteg, möbler och en blå barnpool i trädgården.
    Skapa konto
  • Rödvit randig markis som är fäst i en vit konsol på väggen, visar en del av mekanismen.
    Skapa konto
  • Närbild av vit metallbeslag och skruv på byggkonstruktion, del av justerat område som nämns ha sjunkit.
    Skapa konto
tobson85 tobson85 skrev:
Det är denna sidan som sjönk efter jag höjt.
Ser det, jag har som öglor att skruva på för vinkeln. Du får prova att ställa om och kolla med det jag skrev tidigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.