Var hittar man det? ;)

Och vad är billigt? Jag vet inte, men så billigt som möjligt men ändå funkar... Hade bla velat ha två markiser över våra stora golvfönster för att få bort värmen på somrarna. Vet inte om man ska köra med fönstermarkiser eller terrassmarkiser dock?

Hade hoppats på att man skulle kunna montera något imellan dom under och övre fönstrena. Sedan får man ha plissegardiner i dom övre sneda fönstrena.

Såhär ser dom ut:
Husets fasad på kvällen med upplysta stora golv-till-tak-fönster och en terrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träterrass med stora golvfönster på vit husfasad under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
Jag köpte fönstermarkiser av webbmarkis.se, vettiga priser och känns som det är bra kvalitet. Bra markisväv och bra kasetter.
Köpte en terrassmarkis från hornbach, också hyfsad kvalitet, men inte i samma liga som webbmarkis.
Däremot vet jag inte hur man sätter eller dimensionerar markiser över de sneda fönstren...det verkar komplicerat!

Tanken var att sätta markiserna imellan dom sneda och dom raka. Där fönsterplåten sitter... om det nu är möjligt.

Men tack för tips, webbmarkis ska jag kika på! (y)

F fredrik.johansson skrev:
Jag köpte fönstermarkiser av webbmarkis.se, vettiga priser och känns som det är bra kvalitet. Bra markisväv och bra kasetter.
Köpte en terrassmarkis från hornbach, också hyfsad kvalitet, men inte i samma liga som webbmarkis.
Däremot vet jag inte hur man sätter eller dimensionerar markiser över de sneda fönstren...det verkar komplicerat!
Får man fråga vilken du köpte? Var det med motor? Hur länge har du haft dom?

• Gilla
Klotet
  • Laddar…
F
Jag köpte modell Java 2017. Ingen motor.
Edit: Inte haft några bekymmer, har inte noterat någon blekning ännu.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Någon som handlat från www.markisrea.se ? Faktiskt lite billigare än webbmarkis...

Inget är särskilt billigt!

På Blocket dyker det med jämna mellanrum upp motormarkiser till riktigt bra pris.

Beroende på hur hämdig man är, så går det att komplettera en befintlig vevmarkis med motor från ebay. Ebay är klart billigast vad gäller motorer.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Någon som har markis från www.billymarkiser.se ? Lägsta priserna på måttanpassade markiser jag kan hitta som inte är tråkig kina-kvalitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.