useless useless skrev:
Varför gillar man exakt alla svar i en tråd? Vad är då poängen med ett gillat inlägg?
Ledsen om det förvirrar. Menade mest som tack gör många olika tips och tankar…

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
M Mia Pape skrev:
Löser också om dessa medelnivåer, och att kommunen skriver på sin hemsida att det är 0,5m från den etablerade marknivån. Men i vår detaljplan ser jag kurvor men ingen höjd utskriven. Vet någon hur man läser ut sånt?
Om din kommun har en kart och mätavdelning tycker jag du kan be dem hjälpa dig med tolkning av kartor. De brukar sitta på mer information än som finns tillgänglig på hemsidan för allmänheten.
Vill du ha hjälp med tolkning av detaljplaner så kontakta fysisk planerare eller planarkitekt. Hur gammalt är området?

Enklast är fortfarande att be om marklov. Då får du ett beslut, även om det kostar lite

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
M Mia Pape skrev:
Löser också om dessa medelnivåer, och att kommunen skriver på sin hemsida att det är 0,5m från den etablerade marknivån. Men i vår detaljplan ser jag kurvor men ingen höjd utskriven. Vet någon hur man läser ut sånt?
Höjdkurvor utan angiven höjd är inte en planreglering utan är vanligen endast illustrationslinjer så att man kan orientera sig i planen. Illustrationslinjer har ingen reglerade verkan.

Höjdlinjer kan också användas för planreglering men då anges höjder och att dessa ska följas i planen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.