S
Aldrig hört talas om dankar om märken i golv mer än att en dank (stålkula) kan göra fina märken.

Strykjärnsmetoden borde gå bra så länge träfibrerna inte är avhuggna men ytbehandlingen mår nog inte så bra.

Ta en "ny bit" parkett från under kylskåp eller liknande och byt ut den gropiga - så kan du utföra strykjärnbehandling på den lättare plus att den hamnar dold om d inte blir så fin lagning 😁

Kaliz skrev:
Men jag har gott om DNA i både avloppssilar och hårborstar så det här kommer bli lätt..
Krånglar du inte till det nu? Det är väl bara att kolla fingeravtrycken på kaveln. :cool:

sinuslinus skrev:
Strykjärnsmetoden borde gå bra så länge träfibrerna inte är avhuggna men ytbehandlingen mår nog inte så bra.
Här är dem tyvärr avhuggna i ena kanten.

Blwrgrl skrev:
Ta en "ny bit" parkett från under kylskåp eller liknande och byt ut den gropiga - så kan du utföra strykjärnbehandling på den lättare plus att den hamnar dold om d inte blir så fin lagning 😁
Jag är rädd för att det är för komplicerat att byta en bräda mitt på, så jag vill helst undvika detta. Som sagt var, lösa brädor har jag annars... Men vågar inte plocka upp den. Är det inte 100% jämnt under så är jag lite orolig för att limma dit en ny bräda.

Alfredo skrev:
Krånglar du inte till det nu? Det är väl bara att kolla fingeravtrycken på kaveln. :cool:
Jag är rädd för att handskar bars då brottet begicks.

Klart och tydligt spår efter stilettklackar!
Har den tvååriga dottern redan börjat med sådana, det var försigkommet minsann :D

Eller kan den ömma modern ha tagit sig en glädjedans när hon äntligen fick lite tid för sig själv :cool:

esox71 skrev:
Har ni lagt parkettgolv i köket!?!?! Vansinne :rolleyes:
Klart att man har behagligt trägolv i köket, det är ju mest där man är stående upprätt.
Vad har du själv, stampat jordgolv :o

Redigerat:
Hehe, om du skyller på sambon lär du ligga risigt till, kom ihåg att som mannen i huset har du alltid fel ;)

Kaliz skrev:
Sådär ja! Autentiska dankar...
Det var den enkla biten...[bild]

Golvet var hårdare än jag trodde. Bevisningen visar att brödkaveln är rätt föremål.
Dock krävs det en fallhöjd på minst 1,6-1,7m för en liknande skada. Så misstänksgraden har minskat på dottern och sambon är nu skäligen misstänkt!
Men jag har gott om DNA i både avloppssilar och hårborstar så det här kommer bli lätt...
Som referens blir det så här på byggmax askgolv genom att tappa en brödkavel från vinden. Hoppas det hjälper i bevisförningen!

Skada på askgolv med en inbuktning efter ett föremål tappats på det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kaliz
  • Laddar…
mirakelmilla skrev:
Som referens blir det så här på byggmax askgolv genom att tappa en brödkavel från vinden. Hoppas det hjälper i bevisförningen!

[bild]
Haha!!! Bäst svar hittills.
Vi har gått igenom bevisen nu här ikväll, men hon är en tuff nöt att knäcka.
Propsar på att gå fri helt, men lyckas hon inte med det så yrkar hon på att det var ändå inte med uppsåt...så hon är snart på fri fot igen och kan göra nya dank-märkeni golvet. Barnen är traumatiserade av händelsen... så 2åringen har svårt att återberätta hela händelseförloppet. :confused:

Längre korridorsmatta i köket kommer beställas inom kort om inte nu lagningen blir outstanding.

"Det var inte jag, förresten var det inte med flit" - Kalle & Hobbe

• Gilla
Kaliz och 1 till
  • Laddar…
"Det var inte jag, det var inte meningen, förlåt" Kör jag med ibland.

Nuså! Tog det värsta märket i test-biten oh började med vaxmetoden....
Det är lite trickigt att få till färgerna. Speciellt när man är lite färgblind. Även lackens matthet är svår att matcha. Dock blir det sååå mycket bättre. Så jag kommer köra på denna metoden, då fibrerna är lite brutna.

Tack och hej!
Trägolv med en pil som pekar på ett reparerat område där färg och matthet har justerats.
Skapa konto

Träbord med en pil som pekar på ett mindre märke, före vaxbehandling.
Skapa konto

S
Du kommer att krypa runt på alla fyra och säga "här någonstans är lagningen".
:D

Ja faktiskt, när väl brädan ligger på golvet, så syns ingenting om man inte vet exakt var den är. Sambon såg inte lagningen. Men som sagt var. På ett oljat golv hade det blivit perfekt. Här är det skitsvårt att få på lacken..men väl godkänt även om man siktade lite högre! :thumbup:

• Gilla
fubar
  • Laddar…
Snyggt jobbat. Du får köpa en lekhage och ställa på plyfa nu... :D

• Gilla
Kaliz
  • Laddar…
Tosse skrev:
Snyggt jobbat. Du får köpa en lekhage och ställa på plyfa nu... :D
Och helst ställa på stampat jordgolv :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.