CA: Kolla med Golvteknik i Linköping och prata med Jerry eller Roine ;D ;D
ps. varför inte låta brorsan gjuta åt dig också, SMIDIGT!...
ps. varför inte låta brorsan gjuta åt dig också, SMIDIGT!...
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Nja.....vill gärna ha det gjort I ÅR förstår du så därför.... 
Man måste ordna det för sig så att man har bra pli på sin storebror. 
Vilket mönster och färg på betongen har din bror?
Vilket mönster och färg på betongen har din bror?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Svart, halvblank med lite japanska strukturer, har visst gjort mönstret själv...han är lite asieninfluerad. Just nu kör han runt med en dumper i trädgården för att flytta stenar och annat för att skapa någon form av harikiristämning eller nå't ;D
Jag vill, men jag skulle vilja se hur det ser ut i verkligheten. Var kan man titta?
Så Du ska köpa formar o hyra ut dyrt till mig eller? 8)
Så Du ska köpa formar o hyra ut dyrt till mig eller? 8)
Tittade precis på Ebay på formar för markbetong. Dom säljer 6 sådana för $825. Det blir väl ca: 5700:-. Inte så blodigt om man är flera. Dom skickar det var som helst även utanför USA (det var där det började). En kostar normalt $100-175 men fanns på ebay för $8.50. Nu tror jag inte man klarar sig med bara en form.
Kolla in denna sidan, här finns massor av mönster: http://www.cadillacconcreteproducts.biz
En som är riktigt cool är träimitationen som är hel skum att gå på. Gick på en sådan i Las Vegas och först trodde jag att det var trä innan jag knackade på den.
Challe
Kolla in denna sidan, här finns massor av mönster: http://www.cadillacconcreteproducts.biz
En som är riktigt cool är träimitationen som är hel skum att gå på. Gick på en sådan i Las Vegas och först trodde jag att det var trä innan jag knackade på den.
Challe
Mmm.. kul! Skulle funnits foton på resultat också bara.
Måste först kolla vad det kostar att hyra/låna/köpa av Capton. Tar mig emot att beställa direkt från USA, tänker att det blir fel osv..
:
Måste först kolla vad det kostar att hyra/låna/köpa av Capton. Tar mig emot att beställa direkt från USA, tänker att det blir fel osv..
Om nu betongmadammen ;D ;D ;D önskar se markbetong, är hon välkommen till Göteborg och gå på Liseberg som snart öppnar. Eller varför inte ringa ansvarig för parken och fråga honom/henne om erfarenheterna och boka ett möte!
Dom har markbetong men är osäker på om det är något mönster. Däremot har dom melt-away installerat och olika markbelysningar över hela parken. Glöm inte vattenrännor då markbetongen inte sväljer något vatten när det regnar. Samt att isolera under melt-away slangarna med frigolit så att värmen går uppåt. Vi har förberett för det men inte installerat det.
Att det skulle vara halt är inte min uppfattning. Man kan ju blanda in både sten och mönster i markbetongen. Däremot har jag funderat över vad som händer när ungarna cyklar omkull.
Tycker också det är ett fantastiskt bra koncept om än dyrt. Vi valde bort det beroende på kostnaden då det var för mkt yta... Cirka 800-1000 kvm.... Har fortfarande grus där. ;D ;D ;D
Men är det en hanterbar yta, så kör!
Dom har markbetong men är osäker på om det är något mönster. Däremot har dom melt-away installerat och olika markbelysningar över hela parken. Glöm inte vattenrännor då markbetongen inte sväljer något vatten när det regnar. Samt att isolera under melt-away slangarna med frigolit så att värmen går uppåt. Vi har förberett för det men inte installerat det.
Att det skulle vara halt är inte min uppfattning. Man kan ju blanda in både sten och mönster i markbetongen. Däremot har jag funderat över vad som händer när ungarna cyklar omkull.
Tycker också det är ett fantastiskt bra koncept om än dyrt. Vi valde bort det beroende på kostnaden då det var för mkt yta... Cirka 800-1000 kvm.... Har fortfarande grus där. ;D ;D ;D
Men är det en hanterbar yta, så kör!
Tack Ohla! När öppnar Liseberg? 
Men det klart att Du oxå ska ha markbetong...
Kan du inte tänka dig att krympa ner dina kvm lite?
Låter som ett Dallas hus nu... ???
Låt mig se om jag inte kan ordna ett bra pris i så fall, om det är intressant.... :
Men det klart att Du oxå ska ha markbetong...
Kan du inte tänka dig att krympa ner dina kvm lite?
Låter som ett Dallas hus nu... ???
Låt mig se om jag inte kan ordna ett bra pris i så fall, om det är intressant.... :
Hade jättegärna köpt in det men då vi sålt kåken och köpt en annan som vi flyttar in i 2 maj så känns det lite overkill. Tycker det är brutalt snyggt och nästan lika snyggt som gatsten lagd i mönster. Dock är gatstenen värdelös för att lägga ner melt-away har jag hört. (Vi har en backe som är lite halvtuff på vintern... )
Men tack för erbjudandet!
Men tack för erbjudandet!