16 686 läst ·
28 svar
17k läst
28 svar
Markavlopp på Byggmax?
Problemet är dock att dom plockat russinen ur kakan och har ett väldigt smalt sortiment jämfört med dom flesta stora aktörerna, skulle oxå vilja höra deras kommentar när du vill beställa en specialprodukt, nä då passar ofta det stora byggvaruhuset. Gungor och karusseller..............LeoBalk skrev:Jag fick betala precis samma pris som Byggmax hos min leverantör för 200 kvm cellplast, samt standardpris för hemfrakten. Detta bevisade för mig att Byggmax är prisledaren.
Byggmax säljer ofta samma kvalité till lägre pris än de stora varuhusen, som bara möter deras pris när de pressas och får leverera stora volymer. Men då går de bara ner till Byggmax priser. Inte en krona lägre, åtminstone där jag bygger
Byggbranschen är helsjuk utan konkurrens - åtminstone där vi bygger. Därför försöker jag uppmuntra den enda priskonkurrens som finns genom att handla hos Byggmax (när kvalitén är jämförbar)
Grannen som är rörmokare hade av sina grossister fått höra att Byggmax köper in sina maravloppsrör från Italien och att de inte håller för så värst mkt. Det var en grossist som hört av entrepenörer som kommit till ett byggprojekt där man tidigare använt sig av Byggmax markavloppsrör och de hade knäckts av trycket i marken/sättningar i marken. Kan detta verkligen stämma? Har själv planer på att använda mig av Byggmax markavloppsrör och dräneringsrör när det skall dräneras runt kåken. Törs man det nu när man hör sånt här....fast det är klart att grossisterna drar dessa historier för de vill ju sälja....
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har man inte alltför långt till rinkabyrör (finns även i jönköping) och kan hämta själv, så kan man få svenska? markavloppsrör till billigare pris än byggmax....
Var pipelife sist jag handlade där...
Var pipelife sist jag handlade där...
Redigerat:
Har kört med byggmax rör och det verkar funka kanon. Kör över dem med grävmaskinenen (liten 3 tonnare) och de håller de för. De jag har är jag nästan säker på e märkta med en svensk tillverkare men det kan säkert variera runt om i landet.
Naturligtvis en skröna som många andra. Skulle aldrig kunna vara någon ekonomi i att frakta billiga rör så långt. (Eg samma distans som kiruna till malmö)proudfin skrev:Grannen som är rörmokare hade av sina grossister fått höra att Byggmax köper in sina maravloppsrör från Italien och att de inte håller för så värst mkt. Det var en grossist som hört av entrepenörer som kommit till ett byggprojekt där man tidigare använt sig av Byggmax markavloppsrör och de hade knäckts av trycket i marken/sättningar i marken. Kan detta verkligen stämma? Har själv planer på att använda mig av Byggmax markavloppsrör och dräneringsrör när det skall dräneras runt kåken. Törs man det nu när man hör sånt här....fast det är klart att grossisterna drar dessa historier för de vill ju sälja....
Gråa rör är för inomhus och är ej avsedda för ingjutning. Orangefärgade rör är så kallade markrör och godkända för ingjutning. De gråa är mycket mjukare, det känns tydligt när man arbetar med dem.Johannabacken skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
det finns två sorters gråa rör, texuponors, och pipelife är av den bättre sorten, det är nån bokstavsmärkning man ska kolla upp, står i andra trådar här på forumet, den exakta bokstavskombinationen
Fatta inte hur alla tycker byggmax är billiga. Bara förhandla lite vilken vanlig bygghandel eller vvs grossist . Man hammnar långt under byggmax priser.
Hos vår lokala vvs grossit som är dansk firma så fick ja golvvärme slangen för 10,70m. Sen 35% rabatt på det. även markrör osv var skit billigt.
Hos vår lokala vvs grossit som är dansk firma så fick ja golvvärme slangen för 10,70m. Sen 35% rabatt på det. även markrör osv var skit billigt.
Watchmen. Det är klart att du har rätt i att man kan förhandla sej till bättre priser hos de flesta grossister, men fatta vad dom tjänar på alla som inte ids förhandla. Känns inte riktigt OK! Kunna ge 35% rabatt och fortfarande ha vinst-marginal kvar. Ska ägaren köpa ny bil, eller?! Nä, handla på Bygg-Max, där är det prutat och klart. Oftast är kvaliteten "Good-enough!", beroende på vad det ska användas till. Men snyggt förhandlat! Ha de! Korp-Johan
Hos Byggmax är det angivet pris som gäller. Hur kan du kalla det för falsk marknadsföring??? Det är väl det sista det är.Watchmen skrev:
Att jag sedan mest tycker att Byggmax säljer en massa skräp är en annan femma... *s*
Det var det dummaste jag hört, Har du inte reklambladen och skyltarna som butikerna är nedlusade med ?Watchmen skrev:
Samma pris till alla, inga rabatter.
http://www.byggmax.com/se-sv/Byggmax/Om-BYGGmax.aspx
Hur mycket måste man handla för hos Beijer eller Woody innan man får rabatter som matchar byggmax priser ?
Blev fel där. De marknasförs sig som det som det billiagaste. trött.
Om du handla allt där till nytt hus eller altan osv på byggmax kan det inte bli billigare enligt de själva.
Men det kanske bara ja som tycker de är dyra
Man behöver inte handla för så mycket. För att få ner priserna. Bara att snackar med dem.
Som virke å cellplast så håller sig woody iallfall lägre priser från början.
s80 cellplasten ligger runt 50:-/kvm utan rabatt hos woody. det går får ner till iallafall 37:- med moms du handlar lite
Om du handla allt där till nytt hus eller altan osv på byggmax kan det inte bli billigare enligt de själva.
Men det kanske bara ja som tycker de är dyra
Man behöver inte handla för så mycket. För att få ner priserna. Bara att snackar med dem.
Som virke å cellplast så håller sig woody iallfall lägre priser från början.
s80 cellplasten ligger runt 50:-/kvm utan rabatt hos woody. det går får ner till iallafall 37:- med moms du handlar lite
Redigerat:
Klicka här för att svara