Hej!
Har fått en offert på rivning av hus samt markarbete totalt 504 600 kronor inklusive moms.
Rivning av hus, transport av rivningsmaterial, tippavgift, schakt och väg, krossmaterial till Attefall och friggebod.
Krossmaterial husgrund. Radonslang dagvatten och dränering, manuellt arbete.
L-stöd tillkommer med 3000 kr per meter plus moms.
Är detta rimligt?
Berätta gärna om era erfarenheter.
Hälsningar Lena
 
Svårt att säga då man inte vet insatsen som krävs för rivningen. Är asbest inblandat så blir det fort dyrt.
 
Nej det är inte asbest. Ingen sprängning eller lera. Mycket sten i marken.
Med vänlig hälsning Lena
 
Det är svårt att veta hur mycket det skall göras.
En kompis till mig fick betala 2700 kr per kvm för markarbetet vid husgrund. Sammanlagt gick det på 480 000 kr inklusive gjutning av platta. Men då var det ett bostadshus.
 
Det är nog rimligt men ta in en annan offert för att jämföra.

Hur stort är det som skall byggas?
 
Håller med föregående talare. Jämför olika offerter och välj den som du verkar bäst. Det verkar ju inte vara ett litet projekt precis.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.