19 228 läst ·
164 svar
19k läst
164 svar
Mantorp Veta Någon som ska bygga där?
Celindan: Vi bygger ett Aria, numera Sjögården. Flyttar in 21 april :-Dcelindan skrev:Nilha: Tjena tjena! Visst var det vi som var med i corren! Skarp gissning! Jag har inte läst hela den här tråden, vilket Myresjöhus skall ni bygga? Björnbäret 2 ligger.....vart i förhållande till vår tomt? När planerar ni flytta in?
För vår del lutar det nu mot Smålandsvillan....de har ett superbra avtal med en viss bank som ger 95% i bottenlån, så om vår ansökan går igenom blir det med största sannolikhet Villa Lammhult som byggs på Björnbäret 8!!!
Vår tomt angränsar till eran med 10m på er vänstra sida längst bort...alltså mittemot snett till vänster.
Vi kollade på smålandsvillans visningshus i Norrköping, men vi ville inte ha deras grund. Vi har platta på mark med golvvärme, jätteskönt att slippa element.
Då ses vi i höst, vi har en 12 årig pojke och en 2½-årig pojke och en 9 månaders flicka. Det verkar bli mycket barn i området.
vad för "annat"????marcia82 skrev:
nix men vi har ju möte med björklidenhus imorrn, Calle har kalkulerat en hel del o vi ska i så fall måla utvändigt, plus fixa kök o vitvaror själva. då får vi allt i rostfritt mycket billigare
Det blir nog förhoppningsvis & förmodligen Björklidenhus Villa Utmärkt (favorithus, 1½ plan)
....men då måste jag meddela smålandsvillan att det inte blir nåt med dem o då känner jag mig såååå elak!!!
Det kommer med 99% säkerhet bli Björklidenhus Villa Utmärkt vi bygger - detta trots att jag kanske låtit så övertygad innan....
Ska ringa kommunen o begära nybyggnadskarta imorrn och försöka få tag på min bankkvinna för att bestämma möte snarast så hela projektet kan dra igång!!!!
Ska ringa kommunen o begära nybyggnadskarta imorrn och försöka få tag på min bankkvinna för att bestämma möte snarast så hela projektet kan dra igång!!!!
vi har bestämt oss för Björklidenhus. Nu vet vi dock fortfarande inte vilken planlösning som är bäst. Vi får fixa vinden med en gång, så därför kommer det INTE bli Villa Utmärkt.... Hursomhelst så ska kontrakt skrivas på måndag så vi lär väl ha bestämt oss då!
Väntar på bygglovet nu...
Köket är färdigplanerat - hoppas att det blir bra och inte alltför dyrt...
Ska träffa vår kvalitetsansvarig efter påsk, antar att det är då saker och ting kommer börja att hända. Än är det ju bara en lång väntan... usch
Köket är färdigplanerat - hoppas att det blir bra och inte alltför dyrt...
Ska träffa vår kvalitetsansvarig efter påsk, antar att det är då saker och ting kommer börja att hända. Än är det ju bara en lång väntan... usch
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan någon identifiera den här dimmer?
Belysning -
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Har någon byggt liknande och kan ge mig råd
Möbelsnickeri -
Någon som kan tänkas veta vad detta är för insekt?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
skalbagge ? svart med vit rand. någon veta ?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur