19 228 läst ·
164 svar
19k läst
164 svar
Mantorp Veta Någon som ska bygga där?
Teleanslutning har vi nog inte kollat så noga ännu..... Måste vi ta tag i direkt!
Nilha: Vi fixade smörgåstårta till snickarna den dagen som huset kom, och dom verkade glada över den
Vi räknar med att flytta in nån gång i mars förmodligen, men nu har det ju strulat ihop sig med dagisplats, som ni kanske märkt..... >
Vi får se när det blir exakt.
//Blåbäret 2
Nilha: Vi fixade smörgåstårta till snickarna den dagen som huset kom, och dom verkade glada över den
Vi räknar med att flytta in nån gång i mars förmodligen, men nu har det ju strulat ihop sig med dagisplats, som ni kanske märkt..... >
Vi får se när det blir exakt.
//Blåbäret 2
Pratade faktiskt med dagisansvarig idag och det lät på hene som att det inte blir några platser förren till hösten och att det var kö redan nu... :-/
Har hört av en bekant att de planerar att öppna ett tillfälligt dagis, men vet ej säkert. Elias kanske vet..?
Vilket dagis vill nu helst ha?
Har hört av en bekant att de planerar att öppna ett tillfälligt dagis, men vet ej säkert. Elias kanske vet..?
Vilket dagis vill nu helst ha?
Jag har pratat med skolchefen några gånger och hon säger att det ska byggas en ny avdelning till Skogsgläntan i början av nästa år.
Men det ligger ju i andra ändan av Mantorp....
Vi vill ha Wasa.
Står ni i kö?
Men det ligger ju i andra ändan av Mantorp....
Vi vill ha Wasa.
Står ni i kö?
Oj, är det så illa med dagisplatser. Vi kommer nog inte att flytta förrens nästa höst. Hoppas det blir bättre då.
Åkte förbi området imorse, och såg att ett till hus höl på att bli avlastat. Kul ;-)
Är det ingen som tänkt ta fiberlina och välja IP-telefoni ?
/Peter
Åkte förbi området imorse, och såg att ett till hus höl på att bli avlastat. Kul ;-)
Är det ingen som tänkt ta fiberlina och välja IP-telefoni ?
/Peter
Jo det här med telefon är ett knepigt beslut :-/
om man väljer att koppla in MWNet (http://www.mwnet.se/) som har kabel vid tomtgräns så är deras telefontjänst idag genom Alltele som då är IP-telefoni.
För kabeltv genom MWNet så finns det bara Canaldigital eller Viasat att välja och vi vill ha både tv3 och kanal 5 och de har inte bägge (Canaldigital har 5:an och Viasat 3:an)... Då vill vi nog hellre ha boxer som har bägge.
Det bästa vore att koppla in sig på någon "tv-anslutningsbolag" så man slipper att ha dekoder, vet några som har det i Mantorp (de ganska nya husen innan shell på höger sida)..
om man väljer att koppla in MWNet (http://www.mwnet.se/) som har kabel vid tomtgräns så är deras telefontjänst idag genom Alltele som då är IP-telefoni.
För kabeltv genom MWNet så finns det bara Canaldigital eller Viasat att välja och vi vill ha både tv3 och kanal 5 och de har inte bägge (Canaldigital har 5:an och Viasat 3:an)... Då vill vi nog hellre ha boxer som har bägge.
Det bästa vore att koppla in sig på någon "tv-anslutningsbolag" så man slipper att ha dekoder, vet några som har det i Mantorp (de ganska nya husen innan shell på höger sida)..
Vad gäller dagis så vet jag att det är jättefullt, tyvärr. Jag hörde för ett tag sedan att det var 50 barn i kö och att 30 av dem ville till Wasa. På Wasa finns inga platser och de som sökt dit har väl fått plats på andra håll främst på den mobila/tillfälliga avdelningen på Skogsgläntan. Vår snart 4 åriga flicka går 3 timmar/dag på Wasa och där har storkillen gått innan också (han går i 6-års på Veta nu). Givetvis vill vi ha lillkillen där när han ska börja (senast augusti -07). Det är ganska många barn som är födda -01 så till augusti nästa år borde det lossa ganska mycket.
Vi kanske får starta ett kooperativ?!
Vi kanske får starta ett kooperativ?!
Det problem jag kan se vad gäller kooperativ är en lämplig lokal. Kan inte komma på någon på vår sida av byn, men det borde nog gå att lösa. Hörde föresten att kommunen diskuterar att tillfälligt använda den gamla matsalen på Veta som dagis. Den ligger ju bra till för oss och det är inredningsmässigt/plan lämpligt för dagis. Under flera år har förskoleklassen varit där. Matsal har det inte varit på åtminstone 6 år. Problemet är att huset är utdömt (fukt och luft i källaren, tror jag) och är planerat att det ska rivas.
såg att de sökte en dagmamma till mantorp. Lustigt att de inte tänker på att bygga dagis nu när de haft tomter till salu. Dagis i Veta vore ju bra för att det är nära o bra.
Kooperativ skulle jag tycka är bra för man har mer koll och inblick i verksamheten eftersom man själv får jobba lite+ att man lär känna alla barn o föräldrar mer.
Vår grund är nu färdig ;D
Kooperativ skulle jag tycka är bra för man har mer koll och inblick i verksamheten eftersom man själv får jobba lite+ att man lär känna alla barn o föräldrar mer.
Vår grund är nu färdig ;D
Vårt hus fick alla rutor (puckot hade lyckats missa 2 st....) sönderslagna, precis som våra två grannar.
Man blir ju bara sååååå >
. Så TOTALT onödigt och idiotiskt!!!!
Man blir ju bara sååååå >
Det är tur det finns försäkringar! Så vi blir inte drabbade ekonomiskt av detta.