1 978 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Manskapsbod eller inte? Norrbotten
Tänk till lite! Du behöver väl bara gå till dig själv, om du ska arbeta "utomhus" i januari, vore det inte rätt skönt att ha en uppvärmd arbetsbod att gå in i när du har rast???? Jag har inte byggt nytt själv, men antar att uppvärmningen av huset kommer i ett sent skede så arbetsplatsen kan väl vara ganska kall fram till dess 
Jag kan inte svara på hur det är just hos dej, men vi kollade med snickarna långt innan och vi behövde inte skaffa någon, för de har med sig en egen husvagn.
Vi fick vårat hus i fredags och det är i Jämtland.
Kolla med ÄH så får du säkert reda på vilka snickare det är som kommer till dej.
/ Dick och Christina
Vi fick vårat hus i fredags och det är i Jämtland.
Kolla med ÄH så får du säkert reda på vilka snickare det är som kommer till dej.
/ Dick och Christina
Vi valde med en bod i beställningen av huset.
(ja, jag vet att man fixa de själv mycket billigare men nu valde vi att göra såhär för å slippa tänka på den)
(ja, jag vet att man fixa de själv mycket billigare men nu valde vi att göra såhär för å slippa tänka på den)
förstår inte riktigt, en bod måste de väl även ha uppåt landet, men det faller väl på byggarnas lott, att skaffa fram en sådan som då även innehåller en Toa.
Va då "ström slås på andra dagen" byggström måste finnas från början. Finns det inget grundarbete som måste göras eller...
Va då "ström slås på andra dagen" byggström måste finnas från början. Finns det inget grundarbete som måste göras eller...
Du har inte byggt ä-hus eller nått annat hus va? Nä det ligger inte på byggarna att själva skaffa en sådan.. Läs alla andra svar här så ser du.. O den lilla kostnad de kostar med en sån kan kvitta.. Som dom andra säger här, ring dom som ska komma o bygga o hör hur dom vill ha det.. När ström e påkopplat i huset och taletten funkar kommer dom med all säkerhet att flytta in i huset under byggtimmarna... De e ju trots allt rätt så kallt nu och kallare blir det...saturnus skrev:
Jo, mitt nuvarande för 11 år sedan, samt ny tomt som skall börja bebyggas -06.
Men det är kanske så att tiderna förändras. Normalt tycker jag det går åt lite tid till grundläggning, antingen man murar eller gjuter så behövs det ström och kanske vatten
med.
Men ström påkopplat i huset!! det får väl bli genom sladdar från byggcentralen.
Vatten till toaletten, tror inte kommunen är så snabba med monteringen av vattenmätaren att man kan räkna med att ha en fungerande toa de första dagarna.
Är själv verksam inom branchen.
Men det är kanske så att tiderna förändras. Normalt tycker jag det går åt lite tid till grundläggning, antingen man murar eller gjuter så behövs det ström och kanske vatten
med.
Men ström påkopplat i huset!! det får väl bli genom sladdar från byggcentralen.
Vatten till toaletten, tror inte kommunen är så snabba med monteringen av vattenmätaren att man kan räkna med att ha en fungerande toa de första dagarna.
Är själv verksam inom branchen.
Bygger man Älvsbyhus behövs oftast ingen byggström då de kopplar på elen i huset samma dag som huset levereras och angående toa så är ju den redan monterad i huset, avloppsstammarna kopplas på kvickt i torpargrunden.
Jag har bekanta som byggt Ä-hus och de behövde varken byggel eller barack.
Jag har bekanta som byggt Ä-hus och de behövde varken byggel eller barack.
Våra byggare har valt att dra en husvagn till byggplatsen.
Om man låter byggarna ansvara för nödvändig barack redan när entrepenadkontraktet skrivs så ser de flesta byggare till att själva ordna en billig lösning och valet av komfortnivå är deras eget och då blir ingen missnöjd.
I vilken grad hustet duger till rastbod hänger nog mycket på vilken hustillverkare man valt. Vi bygger med Eksjöhus och även om huset reses upp på bara ett par dagar och varmluftsfläktar slås på så finns inget invändigt på plats i början och så länge huset är en arbetsplats så kan man nog inte räkna med att kunna använda huset för rast och toalett...
Så, ta reda på vem som ska bygga ert hus och gör upp med dem om hur du skall göra.
Om man låter byggarna ansvara för nödvändig barack redan när entrepenadkontraktet skrivs så ser de flesta byggare till att själva ordna en billig lösning och valet av komfortnivå är deras eget och då blir ingen missnöjd.
I vilken grad hustet duger till rastbod hänger nog mycket på vilken hustillverkare man valt. Vi bygger med Eksjöhus och även om huset reses upp på bara ett par dagar och varmluftsfläktar slås på så finns inget invändigt på plats i början och så länge huset är en arbetsplats så kan man nog inte räkna med att kunna använda huset för rast och toalett...
Så, ta reda på vem som ska bygga ert hus och gör upp med dem om hur du skall göra.
Klicka här för att svara