509 972 läst ·
161 svar
510k läst
161 svar
Målat våtrumsmatta/tapet i badrum, före och efter!
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
jag håller faktiskt på att göra om badrummet jag gjorde iordning I början av den här tråden, gör om allt från början med tätskikt och kakling osv.
De stora problemet med färgen är att de är inte helt hundra att ha på golv för partiklar fastnar I det.
De stora problemet med färgen är att de är inte helt hundra att ha på golv för partiklar fastnar I det.
Fick igår på colorama höra att det inte skulle bli bra. Att det dels skulle/kunde bli klibbigt samt att färgen under skulle "krypa igenom". Ditt golv såg ju väldigt bra ut. Och inte blev det väl klibbigt? Usch jag var såååå taggad och man blir lite besviken när de försöker övertala en att låta bli.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Ja de var detta jag försökte säga. Nu efter ca 1,5 år så upplever jag inte färgen som klibbig men smutspartiklar har en tendens att fastna på ställen där man ofta går. Jag tycker dock fortfarande att de var värt det hela för det är bättre än inget.Katarina Rexha skrev:
Det finns ju annars vanlig golvfärg att köpa på colorama, den är mycket slitstark så den kan man helt klart testa med också.
Redigerat:
Ja jag är nöjd om det är snyggt några år. Och golvfärg var smart. Det gamla golvet ligger ju kvar som spärr! TackRoland112 skrev:Ja de var detta jag försökte säga. Nu efter ca 1,5 år så upplever jag inte färgen som klibbig men smutspartiklar har en tendens att fastna på ställen där man ofta går. Jag tycker dock fortfarande att de var värt det hela för det är bättre än inget.
Det finns ju annars vanlig golvfärg att köpa på colorama, den är mycket slitstark så den kan man helt klart testa med också.
Hur har färgen på golvet hållit? Vi siktar på att renovera badrum om 2-3 år och vill gärna slippa de härliga laxrosa färgerna från 1997. Funderar på att eventuellt måla men måla golv undrar jag hur tåligt det blir.
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Var inne och pratade med gubbarna på färghandeln, den ena hade själv målat sitt badrum och sen avslutat med hagmansklarlack 1k. Funkar fint tydligen och ger då ett ganska bra slitage skydd så detta ska jag testa imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg det ut innan min lilla målning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och efteråt, jag har inget ljust därinne så det blir lite missvisande med kamera blixt osv. Men på det stora hela ser det klart bättre ut och nu med lacken på så blev det också slitstarkt.
Har gnuggat som en tok på ett dolt hörn med fuktigt finger, fuktig trasa och rengöringsmedel men verkar inte påverka lacken så jag skulle säga att det håller bra. Det har inte heller den här klibbiga känslan som folk har rapporterat om, mina sockar följde med ut igen faktiskt .
Jag är nöjd och tror nog det här kommer hålla ett bra tag. Blev lite nervös när jag la på lacken då det såg ut att bli väldigt flammigt men det jämnade till sig bra vid torkning, körde två laget. Finns viss skiftning i ytan på några ställen, osäker på om det beror på lacken eller färgen dock. Så är du ute efter perfekt resultat så kanske detta inte är rätt väg för dig men för 1000kr så är det klart värt att prova.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg