Jag målade huset i somras och då la sig fasadtvätten som en hinna på fönstren som jag nu har väldigt svårt att få bort.
Fönstren är nytvättade men de ser jättesmutsiga ut.
Har någon tips på hur jag kan gå bort detta så fönstren ser fina ut igen?
 
  • Fönster med växter, utsikt till blått hus och grönska, motljus, reflektioner på fönsterglaset, rogivande inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan vara så att fasadtvätten har etsat märken på glaset. Kan vara svårt att få bort. Har läst att det ska gå att polera bort men har ingen erfarenhet av det.
 
Fråga en riktig fönsterputsare. Dom kör med olika skor för att få bort det
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
skor
??
 
Centano Centano skrev:
??
Autokorrekt skall stå syror
 
  • Gilla
  • Haha
RobGum och 2 till
  • Laddar…
? ..... skrev:
Jag målade huset i somras och då la sig fasadtvätten som en hinna på fönstren som jag nu har väldigt svårt att få bort.
Fönstren är nytvättade men de ser jättesmutsiga ut.
Har någon tips på hur jag kan gå bort detta så fönstren ser fina ut igen?
Hur gick det? Fick du bort det? Har typ samma på mina fönster.
 
Jag har tyvärr inte fått bort det och jag har testat olika medel och trasor. Om någon haft samma problem och fått fönstrena fina igen får ni gärna skriva och tipsa om hur man ska göra!
 
Det etsar glaset, det går tyvärr inte att få bort. 👎
 
Har du testat polera?
 
? ..... skrev:
Jag målade huset i somras och då la sig fasadtvätten som en hinna på fönstren som jag nu har väldigt svårt att få bort.
Fönstren är nytvättade men de ser jättesmutsiga ut.
Har någon tips på hur jag kan gå bort detta så fönstren ser fina ut igen?
Har du fått hjälp med din fönster du fått hjälp med din fönster?
Jag har gjort samma sak
 
Tyvärr inte löst detta problem ännu utan förlikat mig med att jag förstört mina fönster. Om någon har ett bra tips så dela gärna. Vi verkar vara fler som tyvärr har samma problem.
 
Centano Centano skrev:
Kan vara så att fasadtvätten har etsat märken på glaset. Kan vara svårt att få bort. Har läst att det ska gå att polera bort men har ingen erfarenhet av det.
? ..... skrev:
Tyvärr inte löst detta problem ännu utan förlikat mig med att jag förstört mina fönster. Om någon har ett bra tips så dela gärna. Vi verkar vara fler som tyvärr har
? ..... skrev:
Tyvärr inte löst detta problem ännu utan förlikat mig med förstört mina fönster. Om någon har ett bra tips så dela gärna. Vi verkar vara fler som tyvärr har samma problem.
Jag rekommendera dig på flera din fönster jag har gjort dem blir bättre och finare än innan
? ..... skrev:
Tyvärr inte löst detta problem ännu utan förlikat mig med att jag förstört mina fönster. Om någon har ett bra tips så dela gärna. Vi verkar vara fler som tyvärr har samma problem.
jag har polerat mina alla fönster de blir mycket finare än innan👍
 
Fick härliga rinn ränder som inte försvann med fönsterputsningen, var noga att spola på fönstrena, så inte fasadtvätten skulle torka in, men misslyckades på ett tydligen.
Hade Turtle wax Essential Glass clean hemma, används för bilrutor innan man lägger på medel så vattnet rinner av. (Rekommenderar)
Lägger sig som en vit beläggning som ska verka 1 minut, sen bara torka av.
Mina ränder försvann 😊
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.