Jag har delar av mitt hus som inte går att nå med vanlig byggställning pga utskjutande tak under. Det går att nå med skylift men då riskerar man att stå med en bokad skylift i en vecka när regnet bara öser ner.

Såg då Målarlisa byggställning som skruvas fast i väggen, är det någon som har provat denna och kan säga om den är värd pengarna?

Hej, jag kan varmt rekommendera målarlisa byggställning. Har målat om hela mitt hus på 200 kvadratmeter och det fungerade perfekt.

Såhär tre år senare så finns ju inte Målarlisa kvar.

B
W Wede skrev:
Hej, jag kan varmt rekommendera målarlisa byggställning. Har målat om hela mitt hus på 200 kvadratmeter och det fungerade perfekt.
🌹Hej Wede!
Äntligen. Som jag har sökt efter detta namn: Målar-Lisa. Vi hade en sådan tidigare och den fungerade superbra när vi skulle måla om vårt 4 våningar höga hus.
▪️Det är många år sedan jag sett den bland alla våra saker. Minns inte ens hur den såg ut, bara att den var riktigt bra. Liten, smidig och tog knappt någon plats. Det enda jag fortfarande ser är bultarna som är målade i husets färg och som sitter kvar i fasaden, men beslagen hittar jag inte, tyvärr.
▪️Tyvärr verkar det som om den inte finns på marknaden längre. Vet du varför den försvann? Hände det någon olycka kanske?
▪️Om du (eller någon annan i forumet) har möjlighet, kan du/ni då lägga upp några bilder på hur den ser ut? Skulle vara toppen, så jag vet vad jag ska leta efter, nu när jag behöver denna utmärkta byggnadsställning.
▪️Om någon annan har en sådan, så lägg gärna upp en bild. Är den till salu, är jag intresserad.
🌹🌹🌹🌹

B
S Solidtrust skrev:
Hej Vet ej om detta är till någon hjälp men jag har 3 st konsoller och bifogar monteringsanvisningen.
❤️ Tusen tack för beskrivningen. Har du själv provat konsolerna? Monterat dem på väggen?

❤️ Vet du varför de försvann från marknaden? Någon olycka?

❤️ Tacksam om du eller någon här har några svar.

❤️ Vart i landet bor du? Intresserad av att sälja konsolerna?

B Byggahus48 skrev:
❤️ Tusen tack för beskrivningen. Har du själv provat konsolerna? Monterat dem på väggen?

❤️ Vet du varför de försvann från marknaden? Någon olycka?

❤️ Tacksam om du eller någon här har några svar.

❤️ Vart i landet bor du? Intresserad av att sälja konsolerna?
Jag har använt dem vid 2 ommålningar av vårt hus, fungerade bra. Har ett souterränghus och har 2 rader med fransk träskruv på olika nivåer på gavlarna. Har man som jag en 8 meters kombistege så når man ända upp i nock att måla. Då spänner jag fast stegen i reglarna som är fallskydd på högsta nivån. Bor i Norrtälje. Sälja kanske beroende på vad jag kan få.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.