Kör just nu målarfog för att täcka en spricka i färgen mellan taklist och gipstak. Nu upptäcker jag att i kortsidesskarven mellan gipsskivorna har det också spruckit. Det borde jag väl ha upptäckt tidigare, men man tittar nog inte i taket så noggrant annars. Nu vet jag bestämt att man kommer att råda mig här att slipa ner, lägga remsa och spackla, slipa igen, men det kommer jag inte att göra. Jag fick en idé om att lägga lite målarfog (med betoning på lite) i den sprickan också. Vad tror ni om det, eller är det någon som redan provat?

Det funkar nog brukar hålla ett par år iaf, det som kan hända att det syns nyansskillnad när du målar på den dock så använd en så liten pensel som möjligt å dutta dit färgen att du uppnår samma struktur...

Nu är det gjort! Hela taket ska ju målas om så det borde ju bli samma nyans, däremot kan det bli som du säger en strukturskillnad. Blötter rejält och strök ut i alla fall sedan ja lagt på tunt med fog.. Återkommer här sedan med hur resultatet blir efter målningen

Jaha trodde du bara sku laga sprickor i ett hyffsat nymålat tak... nå ja principen är den samma

Målat! Det var inget att rekommendera.

Att måla eller att måla skarven?

njae, att dölja med målarfog

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.