Jag behöver bra och billiga tips på hur jag "blir av med" (det vill säga döljer) en strukturtapet. Det tips jag har fått är att införskaffa målarfilt eller microlit. Eftersom det inte endast är skarvar och liknande som ska döljas utan väggarna i ett helt rum så undrar jag om det är tidskrävande och jobbigt att sätta målarfilt över alla väggar? Finns det några andra tips på hur jag ska bli av med strukturtapeten? Jag tänker _inte_ börja riva ner den från väggarna eftersom jag vet från tidigare erfarenhet hur svårt det är att bli av med den. Så är målarfilt det bästa och enklaste tipset?
Jag slipade bort strukturen med min bosch pex400 använde väldigt finkorniga slippapper.
Plockade bort dammuppsamlaren och satte dit en slang som jag kopplade till grovdammsugaren,helt dammfri slipning.
Tog väl kanske ett par timmar att slipa c:a 20-25kvm.
Plockade bort dammuppsamlaren och satte dit en slang som jag kopplade till grovdammsugaren,helt dammfri slipning.
Tog väl kanske ett par timmar att slipa c:a 20-25kvm.
Hmmm... ja, det kan ju också vara ett sätt. Jag vill helst göra ett så lätt jobb som möjligt. Är tyvärr ingen händig människa.mattzon skrev:
är inte nån expert på tapeter direkt så ja skickar med en bild på väggen där varmvattenröret sitter,kom inte åt med maskinen så det blir att handslipa lite.Modig skrev:
När jag letar på nätet så hittar jag inget som heter "renoveringstapet", finns det något annat namn som denna tapet går under?gadu^ skrev:
Ok! Då vet jag vad jag ska leta efter. Tack för tipsen!
Jag är inte heller någon expertmattzon skrev:
Klicka här för att svara