1 459 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Måla vindskivor bytta i Maj
Hej!
Fick två vindskivor bytta i början av Maj där båda dessa var grundmålade på framsidan (den ena sitter på gavel och det går där att se baksida).
Har en del Demidekk Ultimate som tidigare ägare lämnat som jag tänkte använda.
Jag funderar däremot på om jag behöver tvätta av vindskivorna på nytt innan jag målar eller om det bara är att måla på?
Funderar också på om det finns någon speciell grundfärg ni kan rekommendera, eller är det bara att ta valfri hos färghandeln?
Fick två vindskivor bytta i början av Maj där båda dessa var grundmålade på framsidan (den ena sitter på gavel och det går där att se baksida).
Har en del Demidekk Ultimate som tidigare ägare lämnat som jag tänkte använda.
Jag funderar däremot på om jag behöver tvätta av vindskivorna på nytt innan jag målar eller om det bara är att måla på?
Funderar också på om det finns någon speciell grundfärg ni kan rekommendera, eller är det bara att ta valfri hos färghandeln?
Bästa svaret
Brädorna ska tvättas innan målning, tvätta med kraftvask eller dylikt. Målar du med Ultimaten på färdiggrundade brädor inom 6 månader kan du köra rakt på. Vill du däremot grunda dom så kör visir på ytor som är ogrundade eller jotaproffutegrund på allt som redan är grundat/ jotunåterförsäljare
Tack för svaren! Var och köpte Visir samt något tvättmedel idag. Tänkte tvätta alltihopa och sen grunda dom ogrundade ytorna med Visir och därefter måla alltihop med täckfärg (eftersom dom färdiggrundade var <6 månader gamla).
Klicka här för att svara