Har precis köpt oss ett hus från 1980, där det mesta behöver moderniseras.
Tyvärr har vi inte råd att ta badrummen direkt, utan tänkte vänta något år. Problemet är bara att våtrumstapeten i det ena badrummet är så fruktansvärt gräslig så jag knappt tror vi kan stå ut med den... :-/ (Den är mörkt röd och medaljongmönstrad).

Kan man med de våtrumsfärger som finns, måla över denna tapet så länge?

Mvh Tillis

Våtrumsfärger vet jag ingenting om, men jag vet en hel del om linoljefärg & den funkar på i stort sett alla material. Har målat plastfigurer, krukor, järn, trä, frigolit m.m, m.m & det funkar utmärkt. Allt är dessutom utsatt för väder & vind. Alltså borde det bli kanon i ditt badrum. Bara man målar i tunna lager!

Eleanor skrev:
Våtrumsfärger vet jag ingenting om, men jag vet en hel del om linoljefärg & den funkar på i stort sett alla material. Har målat plastfigurer, krukor, järn, trä, frigolit m.m, m.m & det funkar utmärkt. Allt är dessutom utsatt för väder & vind. Alltså borde det bli kanon i ditt badrum. Bara man målar i tunna lager!
Linoljefärgen blir nog inte så bra i ett våtrum. Däremot går det bra att använda en våtrumstäckfärg. De står emot vattnet och fukten och är mögelresistenta. Tvätta väggmattan med T-sprit först. Sedan målar du två ggr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.