sysmali
Alti Alti skrev:
Eftersom Jula har en elementfärg från samma fabrikat antyds det att din metallfärg inte är optimal för element.

[länk]

Å andra sidan inte så lysande recensioner för deras elementfärg.
Jag noterade att recensionerna inte var så bra.

Då jag är i fritidshuset långt bort från närmaste affär och har tillgång till metallfärgen - så undrar jag om den duger för att måla element med tanke på värmen från element.

Kan det innebära "fara" att måla med "fel" färg?

sysmali
M MagicFingers skrev:
tips från mig är att använda sprayfärg, inte måla med pensel.
Noterat. I detta fall är utseende sekundärt och jag skulle helst vilja använda metallfärgen - då jag har en slatt över.

N nochl skrev:
Rekommenderar varmt vanlig snickerifärg typ Servalac Trä/Metall och en färgspruta. Jag körde så med alla våra element vid renovering och det gick på ett kick. Snyggt blev det också. Vissa element var svarta men gick att pricka in mellan flänsarna så att det upplevs helt vitt från alla synliga håll.
Gammal tråd, men du råkar inte ha några bilder på slutresultatet? Vad för spruta använde du? :)

8 84anders84 skrev:
Gammal tråd, men du råkar inte ha några bilder på slutresultatet? Vad för spruta använde du? :)
Hittade en gammal bild, wagner control pro 250M använde jag:
Radiator innan och efter målning med Wagner Control Pro 250M. Före-bilden visar rost. Målningen visas med sprutpistol och skyddsplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.